Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 maja 2017, 13:41

autor: Adrian Werner

Lost Sphear - nowe jRPG od Square Enix i twórców I Am Setsuna

Autorzy I am Setsuna, czyli ludzie ze studia Tokyo RPG Factory, ujawnili, że pracują nad grą Lost Sphear, czyli produkcją klimatem i mechaniką odwołującą się do klasycznych japońskich RPG-ów.

LOST SPHEAR W SKRÓCIE:
  1. Deweloper gry: Tokyo RPG Factory
  2. Wydawca: Square Enix
  3. Gatunek: jRPG
  4. Platformy: PC, PS4, Switch
  5. Data premiery: 2018 r.

Znane z I am Setsuna studio Tokyo RPG Factory zapowiedziało swój kolejny projekt. Gra otrzymała tytuł Lost Sphear i, podobnie jak poprzednia produkcja zespołu, jest japońskim RPG-iem, odwołującym się do klasyków tego gatunku. W planach są wersje na pecety oraz konsole PlayStation 4 i Switch. Premiera ma nastąpić w pierwszej połowie przyszłego roku. Wydawcą będzie firma Square Enix.

Gra przeniesie nas do klasycznej krainy fantasy. Głównym bohaterem będzie chłopiec imieniem Kanata, który pewnej nocy po przebudzeniu z koszmaru sennego z przerażeniem odkryje, że jego rodzinna wioska zaczęła znikać. Wspólnie z przyjaciółmi spróbuje ocalić własny świat, wykorzystując do jego odbudowy magiczną moc Pamięci, pozwalającą materializować wspomnienia i myśli śmiertelników.

Pod względem mechaniki Lost Sphear stanowić ma rozwinięcie rozwiązań z I am Setsuna. Dostaniemy więc klasycznie zrealizowane japońskie RPG, wzorowane na 16- i 32-bitowych klasykach. Podczas zabawy zajmiemy się eksplorowaniem świata, rozwijaniem drużyny i wypełnianiem zadań. Miasta oraz inne lokacje będą miały postać obszernych trójwymiarowych map, a pomiędzy ważnymi miejscówkami mamy podróżować za pomocą ukazanej w dużej skali mapy krainy.

Walka rozgrywana będzie za pomocą ulepszonej wersji znanego z I am Setsuna systemu bitewnego, nawiązującego do wczesnych odsłon cyklu Final Fantasy. W nim każda postać po wykonaniu jakiejkolwiek akcji zmuszona zostanie odczekać odpowiednią (zależną m.in. od podjętego działania) ilość czasu, zanim ponownie włączy się do akcji. Podczas potyczek kluczową rolę odegra właściwie ustawianie pozycji bohaterów na mapie.

  1. Oficjalna strona gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej