Lock's Quest - powstaje remaster strategii autorów Scribblenauts?
Wszystko wskazuje na to, że znana z Nintendo DS strategia Lock’s Quest, autorstwa znanego z serii Scribblenauts studia 5TH Cell, otrzyma remaster, który ukaże się na pecety oraz konsole Xbox One i PlayStation 4.
Bazy danych agencji zajmujących się przyznawaniem grom kategorii wiekowych od dawna są wyśmienitym źródłem informacji o niezapowiedzianych jeszcze projektach. Najnowszym tego przykładem stała się niemiecka organizacja USK, na której stronie pojawił się opis Lock’s Quest w wersji na Xboxa One, PlayStation 4 i PC.
LOCK’S QUEST W SKRÓCIE:
- Deweloper: 5TH Cell
- Wydawca: THQ
- Gatunek: strategia
- Platforma: NDS
- Data premiery w Europie: 26 września 2008 r.
Wpis został szybko usunięty, ale mleko już się rozlało. Przypomnijmy, że Lock’s Quest to tytuł strategii fantasy, wydanej pierwotnie w 2008 roku na konsolę przenośną Nintendo DS. Natura gry powoduje, że czysta konwersja jest raczej niemożliwa. Produkcja oferowała bowiem bardzo prostą grafikę 2D, a system sterowania opracowano z myślą o niewielkim ekranie w niskiej rozdzielczości. Należy spodziewać się więc, że będzie to raczej remake niż remaster.
Lock’s Quest opracowało studio 5TH Cell, obecnie znane przede wszystkim z popularnej serii Scribblenauts. Cykl ten cieszy się dużym powodzeniem i bez wątpienia wielu jego fanów z przyjemnością sprawdziłoby wcześniejszą grę zespołu.
Przypomnijmy, że akcja Lock’s Quest toczy się w królestwie, które staje na skraju zagłady z powodu ambicji konstruktora imieniem Agonius. Odkrył on sposób ożywiania mechanicznych istot, ale po odmowie zaprzestania badań nad tą materią został wypędzony przez króla. Gra rozpoczyna się, gdy Agonius powraca z armią maszyn. Naszym zadaniem jest powstrzymanie tej inwazji.
Pod względem mechaniki Lock's Quest jest strategią czasu rzeczywistego z silnymi elementami tower defense. Bitwy podzielone są na dwie fazy. W pierwszej z nich otrzymujemy określoną ilość surowców i musimy przed upływem limitu czasowego wznieść odpowiednie struktury defensywne, takie jak mury, wieże, armaty czy pułapki. Następnie rozpoczyna się druga faza, podczas której dowodzimy jednostkami podczas samego starcia.