Listopad najlepszym miesiącem marki Xbox w Europie
Z informacji opublikowanych przez europejski oddział koncernu Microsoft wynika, że listopad bieżącego roku był najlepszym miesiącem marki Xbox na naszym kontynencie. W całej sześcioletniej historii obu konsol Microsoftu – Xboxa i Xboxa 360 – gigantowi z Redmond nie udało się sprzedać większej liczby egzemplarzy swoich platform.
Z informacji opublikowanych przez europejski oddział koncernu Microsoft wynika, że listopad bieżącego roku był najlepszym miesiącem marki Xbox na naszym kontynencie. W całej sześcioletniej historii obu konsol Microsoftu – Xboxa i Xboxa 360 – gigantowi z Redmond nie udało się sprzedać większej liczby egzemplarzy swoich platform.
W stosunku do listopada 2007 roku sprzedaż Xboxa 360 odnotowała 124% wzrost, wyprzedzając pod tym względem Wii (43%) oraz PlayStation 3 (3%). Jak informuje firma badawcza GfK-ChartTrack, od chwili europejskiego startu konsoli, który nastąpił pod koniec 2005 roku, mieszkańcy Starego Kontynentu nabyli ponad siedem milionów egzemplarzy 360-tki. Jeszcze niedawno liczba ta była nieco mniejsza.
Dzięki ostatnim obniżkom europejskiej ceny Xboxa 360, konsola zdołała również wyprzedzić w statystykach obejmujących tygodniową sprzedaż PlayStation 3 koncernu Sony. Doszło do tego na kilku tutejszych rynkach, m.in. we Francji, Włoszech oraz Hiszpanii. Przed kilkunastoma dniami poinformowaliśmy Was także o tym, że światowa baza użytkowników Xboxa 360 jest już większa od liczby nabywców pierwszego Xboxa. Faktem jest również, że konsole przynoszą Microsoftowi coraz większe przychody.
Sukces Xboxa 360 jest tym okazalszy, że został osiągnięty w dobie kryzysu finansowego, który w coraz większym stopniu dotyka mieszkańców najbardziej rozwiniętych krajów europejskich. Gry oraz konsole jako dobro luksusowe nie są towarem pierwszej potrzeby i w obliczu mniejszej ilości pieniędzy ludzie najpierw rezygnują m.in. z nich. Nie przeszkodziło to jednak w poprawieniu sytuacji Xboxa 360. Największy udział w tym miała oczywiście obniżka cen, wspomniana już wyżej przez europejski oddział Microsoftu. Należy jednak także zwrócić uwagę na silną kampanię reklamową, która jest prowadzona na wiele frontów (np. w telewizji). Także ona wpływa na większe zainteresowanie konsolą ze strony potencjalnych klientów.