Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 stycznia 2006, 09:36

Lighthouse Interactive wydawcą Sword of the Stars

Firma Lighthouse Interactive poinformowała wczoraj w oficjalnym oświadczeniu prasowym, że zajmie się wydaniem gry Sword of the Stars, przygotowywanej przez studio Kerberos Productions.

Firma Lighthouse Interactive poinformowała wczoraj w oficjalnym oświadczeniu prasowym, że zajmie się wydaniem gry Sword of the Stars, przygotowywanej przez studio Kerberos Productions. Licencja gwarantuje prawa do dystrybucji programu na całym świecie, a nie tylko w wybranych krajach, jak to miało miejsce w przypadku Keepsake. Gra zadebiutuje na rynku w drugim kwartale bieżącego roku. Niestety, nie wiemy czy Sword of the Stars trafi na nasz rodzimy rynek. W chwili obecnej żaden z polskich dystrybutorów nie wykazał chęci wydania tego programu.

Lighthouse Interactive wydawcą Sword of the Stars - ilustracja #1

Sword of the Stars to kosmiczna gra strategiczna zrealizowana w konwencji 4X (Xplore, Xpand, Xploit i Xterminate). Znajdziemy w niej zarówno rozległą, trójwymiarową mapę przestrzeni kosmicznej, stanowiącą centrum naszych poczynań, turowy system budowy imperium, możliwość eksploracji planet, a także specjalny tryb walki gwiezdnej przywodzący na myśl takie gry jak Homeworld (pełne 3D, czas rzeczywisty). Cel rozgrywki jest dokładnie taki sam jak w innych przedstawicielach gier strategicznych typu 4X (jak np. Master of Orion czy Galactic Civilizations), tzn. objęcie pieczy nad jedną z nacji i podbój kosmosu. W tej produkcji możemy zająć się dowodzeniem jednej z czterech ras: Ludzi, Hiverian, Tarkasian i Liirian. Wszystkie diametralnie różnią się między sobą wizualne i technologicznie, a także posiadają swoje mocne i słabe punkty. Każda z nich wykorzystuje także inny sposób podróży pomiędzy systemami gwiezdnymi, np. Hiverianie poruszają się z prędkością podświetlną, a Ludzie wykorzystują specjalnie punkty załamania się przestrzeni.

Więcej informacji na temat Sword of the Stars znajdziesz w naszej Encyklopedii Gier.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej