LEGO City: Undercover w 2017 roku na Nintendo Switch, PC, PlayStation 4 oraz Xbox One
Firma Warner Bros. Games zapowiedziała wydanie gry LEGO City: Undercover na konsolach Nintendo Switch, PlayStation 4 i Xbox One oraz na platformie Steam. Premiera nastąpi na wiosnę 2017 roku.
Klocki LEGO to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie, a twórcy gier wielokrotnie wykorzystywali tę popularność, najczęściej w połączeniu z innymi fenomenami popkultury, jak Gwiezdne wojny czy Harry Potter. Duńska marka pojawiła się na niemal każdym urządzeniu, przy czym o ile tytuły na licencji filmów trafiały na większość znaczących platform, o tyle produkcje korzystające wyłącznie z dorobku LEGO zasadniczo ominęły konsole obecnej i poprzedniej generacji. Jednym z wyjątków było LEGO City: Undercover, które zadebiutowało na Wii U (oraz w przenośnej wersji na 3DS-a jako LEGO City: Undercover – The Chase Begins). Teraz firma WB Games poinformowała na Twitterze, że na wiosnę Undercover trafi na Steama oraz konsole PlayStation 4, Xbox One i Nintendo Switch. Tym samym gra będzie jednym z pierwszych tytułów od wydawców niezależnych na nową platformę japońskiego koncernu. Nie podano żadnych szczegółów na temat ewentualnych modyfikacji w stosunku do oryginału.
Oczywiście decyzja Warner Bros. najpewniej wiąże się z niezbyt wielką popularnością Wii U i ma podłoże czysto finansowe. Trzeba jednak przyznać, że LEGO City: Undercover to bardzo dobra produkcja, broniąca się bez wsparcia popularnej licencji. Gracze trafiają do nowoczesnej metropolii i jako tajny policjant starają się pokrzyżować plany przestępcom, oczywiście w widowiskowym stylu Hollywoodu. Sama rozgrywka to połączenie typowego dla produkcji TT Games rozwiązywania zagadek z sandboksem w stylu serii GTA. Tytuł może się pochwalić średnią ocen rzędu 80/100 z ponad 60 serwisów (podajemy za stroną Metacritic). Recenzenci chwalili m.in. typowy dla marki humor oraz projekty poziomów, a nie brakuje osób uznających Undercover za najlepszą produkcję na licencji LEGO. W tej sytuacji wypada jedynie się cieszyć, że gra zostanie udostępniona szerszemu gronu odbiorców. I mieć nadzieję, że twórcy z TT Games pokuszą się o naprawienie dwóch największych bolączek wersji na Wii U – braku trybu kooperacji oraz przydługich czasów ładowania.