Last Night - cyberpunkowa platformówka w stylu Flashbacka
Zapowiedziano Last Night, czyli cyberpunkową platformówkę wzbogacną elementami przygodowymi, która ma stanowić ewolucję rozwiązań z takich produkcji jak Another World czy Flashback. Projekt stanowi komercyjne rozwinięcie jednego z najlepszych darmowych tytułów tego roku.
- Twórcy: Odd Tales
- Gatunek: platformówka z elementami przygodowymi
- Platformy docelowe: PC, PS4
- Planowana data premiery: 2016 r.
Coraz częściej najlepsze projekty opracowane podczas kilkudniowych zabaw typu Jam przerabiane są potem na pełnowymiarowe komercyjne produkcje. Taki los spotkał m.in. Surgeon Simulator, Gods Will Be Watching czy Titan Souls. Teraz do tej listy możemy dopisać Last Night, czyli zainspirowaną takimi klasykami jak Flashback czy Another World platformówkę wzbogaconą elementami przygodowymi. W planach są wersje na pecety oraz konsolę PlayStation 4, a premiera ma nastąpić dopiero w 2016 roku. Produkcja zaczęła jako krótki prototyp, który w marcu wygrał imprezę Cyberpunk Jam. Warto w niego zagrać, gdyż pomimo swojej relatywnej prostoty daje dobre pojęcie o tym, czym będzie wersja komercyjna.
Akcja osadzona zostanie w niedalekiej przyszłości na terenie jednego cyberpunkowego miasta o otwartej strukturze. Metropolia podzielona będzie na cztery dzielnice, z których każda posiadać ma inny klimat, architekturę, kulturę i specyficzny charakter wpływający na przebieg rozgrywki. Wcielimy się w szpiega pracującego dla prywatnych zleceniodawców i naszym zadaniem będzie realizacja różnorodnych zadań, takich jak np. kradzież danych czy zamordowanie konkretnej osoby.
Ulice pełne będą niewinnych przechodniów, a ulice często patrolować mają oddziały policji. W połączeniu z wszechobecnymi kamerami spowoduje to, że sukces wymagać będzie wykonywania zadań w cichy i szybki sposób. Podczas zabawy konieczne ma być więc stosowanie podejścia skradankowego, unikanie wzbudzania podejrzeń u innych osób, szukanie alternatywnych dróg oraz włamywanie się do sieci komputerowych, zarówno tych zarządzających systemami bezpieczeństwa jak i modułami kontrolującymi drony. Często skutecznym sposobem zbliżenia się do wykonania zlecenia okaże się także zwykła konwersacja z postaciami. Wszyscy ludzie zamieszkujący wirtualny świat kontrolowani mają być przez moduł sztucznej inteligencji, który umożliwi im dynamiczne reagowanie na poczynania gracza, a działania w jednej dzielnicy mają mieć skutki w pozostałych.
Darmową wersję opracowano w ciągu sześciu dni, więc wydanie komercyjne będzie oczywiście znacznie bardziej ambitnym projektem. Pojedyncza dzielnica w grze ma być kilkukrotnie większa niż cały teren pierwowzoru. Znacząco rozbudowane zostaną także mechanizmy rozgrywki i pojawi się mocny wątek fabularny. Potężny lifting czeka również oprawę graficzną, gdzie wszystkie elementy, zarówno postacie jak i lokacje, zyskają na detalach oraz efektach wizualnych. Utrzymana jednak zostanie pełna dużych pikseli atrakcyjna stylistyka retro.