autor: Artur Falkowski
Kwestia płatności za Xbox Live na PC
Microsoft pragnąc rozszerzyć usługę Xbox Live na komputery PC ma twardy orzech do zgryzienia. Podczas gdy użytkownicy konsoli Xbox zgadzają się (z braku wyboru) na ponoszenie opłat za rozgrywkę online, to właściciele PC nie będą chcieli płacić za coś, co inne konkurencyjne systemy (Gamespy, Xfire) zapewniają im za darmo.
Microsoft pragnąc rozszerzyć usługę Xbox Live na komputery PC ma twardy orzech do zgryzienia. Podczas gdy użytkownicy konsoli Xbox 360 zgadzają się (z braku wyboru) na ponoszenie opłat za rozgrywkę online, właściciele PC nie będą chcieli płacić za coś, co inne konkurencyjne systemy (Gamespy, Xfire) zapewniają im za darmo. Gigant z Redmond musi zatem starannie przemyśleć swoje plany odnośnie Live pod Windows.
Serwis 1Up porozmawiał o tej sprawie z Shanem Kim, wiceprezesem Microsoft Game Studios. Zapytany o kwestie płatności za komputerową wersję Live, odparł: „Zdajemy sobie sprawę z tego, że w odróżnieniu od środowiska X360, w zakresie rozgrywek online na PC istnieje konkurencja. Dlatego też musimy wziąć to pod uwagę i zastanowić się, w jaki sposób przygotować strukturę naszych serwisów – za co ludzie będą płacić, a za co nie”.
Reporter 1Up zapytał, czy można spodziewać się, że rozgrywka online będzie udostępniona również osobom posiadającym bezpłatną wersję Live (odpowiednik konta Silver na X360), przy czym niektóre funkcje zostaną udostępnione jedynie użytkownikom płatnych kont. Kim odpowiedział, że teoretycznie mówiąc jest to dokładnie to, o co Microsoftowi chodzi. Nie można tego jednak traktować jako oficjalnej zapowiedzi. Ta powinna zostać opublikowana już niedługo.