autor: Szymon Liebert
Kwestia gier MMO na Xboksa 360
Bill Roper ze studia Cryptic powiedział, że raczej nie zobaczymy na E3 produkcji MMO na Xboksa 360 tworzonej przez Microsoft. Według twórcy szef oddziału konsolowego firmy, Don Mattrick, nie jest fanem tego gatunku. Pojawiają się też kwestie techniczne – chociażby brak zaplecza infrastrukturalnego. Microsoft odpowiada na te zarzuty wskazując na kilka wydanych już i planowanych gier MMO.
Bill Roper ze studia Cryptic powiedział, że raczej nie zobaczymy na E3 produkcji MMO na Xboksa 360 tworzonej przez Microsoft. Według twórcy szef oddziału konsolowego firmy, Don Mattrick, nie jest fanem tego gatunku. Pojawiają się też kwestie techniczne – chociażby brak zaplecza infrastrukturalnego. Microsoft odpowiada na te zarzuty wskazując na kilka wydanych już i planowanych gier MMO.
Roper, pracujący obecnie nad Champions Online (na pecety i Xboksa 360) przekazał, że byłby zaskoczony ujawnieniem tego typu dzieła tworzonego przez Microsoft. Oprócz rzekomego braku zainteresowania gatunkiem ze strony szefa Xboksa 360, czyli Dona Mattricka, problemem mogą być także modele biznesowe stosowane przez firmę oraz wątła infrastruktura serwerowa i inne kwestie technologiczne.
Autor nie twierdzi, że tego typu produkcje nie ujrzą światła dziennego, ale wskazuje raczej na niechętne podejmowanie tematu przez Microsoft. Powyższe problemy na pewno opóźniają wszelkie projekty MMO na konsolę. Według przewidywań Ropera możemy spodziewać się jednego lub dwóch tytułów sieciowych na Xboksa 360 w przyszłości. W podjętej kwestii wypowiedział się przedstawiciel Microsoftu.
W opublikowanej na łamach jednego z serwisów odpowiedzi wskazano, że 17 milionów użytkowników usługi Xbox Live uraczono już niejednokrotnie zapadającymi w pamięć doświadczeniami sieciowymi. Na konsolę pojawiło się przecież kilka produkcji MMO. Autor komentarza przypomniał Final Fantasy XI, Phantasy Star Universe oraz zapowiadanego Age of Conan, który wyszedł na pecety w ubiegłym roku.
Microsoft wspiera również nowe typy masowej rozgrywki sieciowej, np. w produkcji 1 vs. 100. W tej dynamicznej grze użytkownicy społeczności Live będą mogli grać przed publicznością składającą się z tysięcy widzów oraz wygrać nagrody. Podsumowując – MMO na Xboksie 360 jest możliwe, przynajmniej zdaniem Microsoftu. Czy zobaczymy jednak kiedyś nie tylko udaną, ale i popularną grę tego typu?