autor: Łukasz Szliselman
Krystyna Czubówna poprowadzi nas przez świat Alice VR
W rodzimej wersji gry Alice VR usłyszymy Krystynę Czubównę. Sławna polska lektorka wystąpi w roli sztucznej inteligencji, towarzyszącej graczowi podczas wirtualnej przygody.
Alice VR to jedna z ciekawszych polskich produkcji powstających z myślą o rzeczywistości wirtualnej. To, czego do tej pory dowiedzieliśmy się o projekcie studia Carbon wystarczyło, aby wzbudzić nasze zainteresowanie, ale to nie koniec ciekawych nowin na jego temat. Wydawca Alice VR, firma Klabater, poinformował, że w grze usłyszymy Krystynę Czubównę, chyba najbardziej rozpoznawalną polską lektorkę i prezenterkę telewizyjną, która notabene wystąpiła niedawno w epizodycznej roli dodatku Krew i wino do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Użyczy ona głosu sztucznej inteligencji towarzyszącej graczowi podczas całej przygody. Fragment jej roli znajdziecie w poniższym gameplayu z Alice VR:
W Alice VR wcielimy się w pilotkę statku kosmicznego, zmuszoną lądować awaryjnie na skolonizowanej przez ludzi planecie. Po dotarciu na miejsce okazuje się, że wszyscy mieszkańcy gdzieś zniknęli, a tytułowa Alice postanawia rozwikłać tę zagadkę. Przygoda inspirowana jest słynną powieścią Alicja w Krainie Czarów, co ma być widoczne nie tylko w motywie przewodnim – eksploracja tajemniczego świata – lecz także w niektórych umiejętnościach, jak choćby zmniejszaniu i zwiększaniu swoich rozmiarów. Całość przygotowano z myślą o goglach do rzeczywistości wirtualnej, choć pojawi się opcja zabawy na zwykłych monitorach.
„Mieszkańcy planety Speculo to lud nieufny, ale pracowity. W wolnym czasie tubylcy lubią przesiadywać w kasynie grając w karty i racząc się mocnymi trunkami.”
Przypominamy, że Alice VR będzie się dało przetestować na tegorocznych targach Poznań Game Arena. Gra ma zadebiutować na Steamie 27 października 2016 roku.