Kontrowersyjna kampania reklamowa PSP przerwana
Kontrowersyjna kampania reklamowa konsoli PSP została właśnie gwałtowanie przerwana. Bardzo czytelny podtekst rasowy przyczynił się do silnych nacisków ze strony graczy, NAACP (National Association for the Advancement of Colored People), a nawet członków amerykańskiego rządu. Akcja skończyła się usunięciem ferelnych plakatów i grafik.
Kontrowersyjna kampania reklamowa konsoli PSP została właśnie gwałtowanie przerwana. Bardzo czytelny podtekst rasowy przyczynił się do silnych nacisków ze strony graczy, NAACP (National Association for the Advancement of Colored People), a nawet członków amerykańskiego rządu. Akcja skończyła się usunięciem ferelnych plakatów i grafik.
Przypomnijmy, że nieco ponad tydzień temu firma Sony rozpoczęła w Holandii kampanię reklamową swojego nowego produktu – białej wersji przenośnej konsoli PSP. Billboardy oraz grafiki w Internecie przedstawiały dwie kobiety – o białym i czarnym odcieniu skóry. Były one oczywiście odpowiednikami dwóch wersji konsoli PSP. Kampania wzbudziła wiele kontrowersji.
Sony Europe przeprosiło wszystkie urażone osoby, zapewniając jednocześnie, że w przyszłości będzie zwracać baczniejszą uwagę na to, co przedstawiają reklamy.
O komentarz do sytuacji pokusił się Rick Challender, prezes oddziału NAACP w San Francisco: Sony postąpiło doprawdy honorowo, przyznając się do błędu i biorąc pod uwagę fakt, że w dzisiejszych czasach komunikacja i działania reklamowe mają znacznie większy zasięg niż niegdyś. Fakt, próba ukazania kontrastujących ze sobą kolorów wzbudziła wiele kontrowersji. Na szczęście w przyszłości Sony z pewnością będzie kłaść większy nacisk na odpowiednie określenie treści kampanii reklamowych, tak aby nie wpływały negatywnie na uczucia ich odbiorców.