futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 1 września 2005, 07:48

Konsola PSP zadebiutowała w Europie!

Do tej pory na świecie kupiło ją ponad pięć milionów użytkowników. Konsola PlayStation Portable firmy Sony – bo o niej mowa – zapewne uzyska wkrótce jeszcze lepszy wynik, od dziś bowiem jest oficjalnie dostępna na rynku europejskim.

Do tej pory na świecie kupiło ją ponad pięć milionów użytkowników. Konsola PlayStation Portable firmy Sony – bo o niej mowa – zapewne uzyska wkrótce jeszcze lepszy wynik, od dziś bowiem jest oficjalnie dostępna na rynku europejskim.

Konsola PSP zadebiutowała w Europie! - ilustracja #1

Na Starym Kontynencie konsola sprzedawana jest jako „Value Pack”, który oprócz samego urządzenia zawiera następujące akcesoria: ładowarkę, baterię, kartę pamięci 32 MB (Memory Stick Duo), pokrowiec ochronny w kolorze czarnym, słuchawki z pilotem w kolorze białym (ograniczenie 90 dB zgodnie ze standardem europejskim), dysk demo UMD, pasek na przegub dłoni oraz specjalną ściereczkę do czyszczenia. Cena zestawu do najtańszych nie należy – w Wielkiej Brytanii wynosi ona 179 funtów (249 euro), w Polsce 1099 złotych. Jeśli wierzyć wcześniejszym doniesieniom rodzimego przedstawiciela koncernu Sony, PSP będzie można bez problemu kupić w naszym kraju już dziś.

Konsola PSP zadebiutowała w Europie! - ilustracja #2

Oczywiście samo urządzenie nie wystarczy, aby odnieść komercyjny sukces, dlatego w Europie pojawi się również oprogramowanie w postaci ok. trzydziestu gier. Wśród zapowiedzianych tytułów zobaczymy m.in.: F1 Grand Prix , Fired Up , MediEvil Resurrection , Ridge Racer , WipEout Pure i World Tour Soccer. W naszym kraju już niedługo będzie można też kupić filmy, rozprowadzane tak jak gry na dyskach UMD (Universal Media Disc).

Konsola PSP zadebiutowała w Europie! - ilustracja #3

Według szacunków Sony, do tej pory użytkownicy kupili 9 milionów gier na konsolę PSP oraz ponad 8 milionów filmów. Przedstawiciele koncernu przewidują, że w niedalekiej przyszłości to właśnie filmy będą napędzać sprzedaż dysków UMD.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej