autor: Maciej Myrcha
Koniec DirectX?
Sami przyznacie, że byłby to dość poważny cios w gry komputerowe a konkretnie w grafikę w nich prezentowaną. Możliwości DirectX Graphics wykorzystuje w chwili obecnej większość silników graficznych. Tytuł newsa nie jest jednak tak apokaliptyczny na jaki wygląda w pierwszej chwili. Po prostu gigant z Redmont, firma Microsoft, postanowiła zmienić nazwę tego komponentu bibliotek DirectX.
Sami przyznacie, że byłby to dość poważny cios w gry komputerowe a konkretnie w grafikę w nich prezentowaną. Możliwości DirectX Graphics wykorzystuje w chwili obecnej większość silników graficznych. Tytuł newsa nie jest jednak tak apokaliptyczny na jaki wygląda w pierwszej chwili. Po prostu gigant z Redmont, firma Microsoft, postanowiła zmienić nazwę tego komponentu bibliotek DirectX.
Nie podano powodu takiej decyzji, a sama informacja pojawiła się w rozmowach przeprowadzonych na targach ECTS z przedstawicielami firm ATI oraz nVidia, czyli najbardziej liczących się na rynku producentów chipów graficznych. Od tej pory graficzne API w DirectX nosić będzie nazwę Windows Graphics Foundation, tak więc nie zdziwcie się jeśli taki właśnie napis ujrzycie na pudełkach kart graficznych nowej generacji.