autor: Redakcja GRYOnline.pl
Konferencja World Cyber Games 2005
Wczoraj, 16 czerwca, w warszawskim centrum handlowym Blue City odbyła się konferencja poświęcona rozpoczęciu szóstej już edycji World Cyber Games 2005. WCG to największa na świecie impreza przeznaczona dla graczy komputerowych. Jej organizator – Samsung – już w samym logo WCG zawarł esencję przyświecającej mu idei stworzenia olimpiady sportów elektronicznych.
Wczoraj, 16 czerwca, w warszawskim centrum handlowym Blue City odbyła się konferencja poświęcona rozpoczęciu szóstej już edycji World Cyber Games 2005. WCG to największa na świecie impreza przeznaczona dla graczy komputerowych. Jej organizator – Samsung – już w samym logo WCG zawarł esencję przyświecającej mu idei stworzenia olimpiady sportów elektronicznych.
World Cyber Games rozwija się w olbrzymim tempie. W 2000 roku, gdy impreza miała swój początek, wzięło w niej udział 17 państw – w 2004 było ich już 63. W tym samym okresie liczba graczy uczestniczących w wielkim finale wzrosła od 174 do 642. Uczestniczących w eliminacjach było z początku 10 tys. graczy, by w minionym roku zebrał się ich okrągły milion.
W naszym kraju impreza ta z pewnością nie cieszy się jeszcze taką popularnością, na jaką niewątpliwie zasługuje, lecz nie mamy się czego wstydzić. Szczególnie w Counter-Strike’u odnosimy zauważalne sukcesy dzięki klanowi Pentagram, który od swojego powstania, 8 kwietnia 2004, dowodzi swojego światowego poziomu.
Poniżej widnieje oficjalna informacja prasowa Samsung Electronics Polska traktująca o rozpoczęciu polskich eliminacji WCG 2005.
(Poniższa wiadomość jest oficjalną informacją prasową producenta/wydawcy/dystrybutora gry i jako taka nie jest lub nie musi być wyrażeniem opinii i stanowiska redakcji GRY-OnLine.)
Rozpoczęła się kolejna, szósta edycja światowego turnieju gier komputerowych World Cyber Games 2005 (WCG). W pierwszym tygodniu czerwca ruszyły zapisy do polskich eliminacji. Rozgrywki rozpoczną się 1 lipca. Cyberzawodnicy będą rywalizowali ze sobą tradycyjnie w trzech grach (StarCraft, Counter-Strike i Warcraft).
Zwycięzcy, wyłonieni podczas eliminacji, wyjadą na światowe finały, które w tym roku odbędą się w dniach 16-20 listopada 2005 w Singapurze. W latach poprzednich finały odbywały się w San Francisco oraz Seulu. W Singapurze spotkają się najlepsi gracze wyłonieni spośród ponad 250 tysięcy uczestników z 70 krajów. W ubiegłym roku łączna pula nagród w turnieju przekroczyła 400 tys. dolarów. W tym roku należy się spodziewać zwiększenia tej sumy. Ponad 800 graczy, sędziowie oraz organizatorzy zamieszkają w pokojach luksusowego hotelu Costa Sands Resort, na terenie którego zostanie stworzona wioska olimpijska.
Polska edycja World Cyber Games, organizowana w całym kraju przez Samsung Electronics Polska, zakończy się finałem 1 października br., w klubie Lucid, w warszawskim centrum handlowym Blue City. To właśnie wówczas poznamy siedmiu szczęśliwców, którzy będą reprezentowali Polskę na światowym finale. Dla wszystkich, którzy zdecydują się w dniu polskiego finału przyjść do Blue City, organizator przygotowuje wiele niespodzianek. Będą to między innymi: finał rozgrywek firm konsultingowych, turniej dla dziennikarzy, rozstrzygnięcie konkursu Cybertalenty. prezentacja nowych technologii, konkursy z nagrodami dla widzów.
„Jest to impreza o ogólnopolskim zasięgu, stanowiąca połączenie zabawy z najnowocześniejszymi rozwiązaniami technologicznymi. Samsung w ten sposób promuje na całym świecie ideę zdrowej rywalizacji, samodoskonalenia i współzawodnictwa” mówi Marcin Bołbot – Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Samsung Electronics Polska.
By znaleźć się w gronie finalistów, należy wziąć udział w eliminacjach online. Jedynym koniecznym warunkiem jest posiadanie stałego łącza internetowego. W ubiegłym roku do walki stanęło 5000 graczy z całego kraju. W tym roku zainteresowanie jest równie duże. Tylko w pierwszych trzech dniach działania serwisu www.wcg.pl skorzystało z niego ponad 4000 użytkowników sieci.
Na WCG czekają pasjonaci grafiki komputerowej i muzyki. Rozgrywkom World Cyber Games towarzyszy po raz kolejny konkurs Cybertalenty. Konkurs ma być inspiracją do wyrażania swojej indywidualności poprzez tworzenie interaktywnych dzieł sztuki. Prace konkursowe mogą być realizowane za pomocą dowolnych technik w ramach 3 kategorii konkursowych: animacja komputerowa, MP3, tapeta na telefon. Wszystkie oceniane będą przez sztab jurorów – dziennikarzy i artystów. W ubiegłym roku do konkursu spłynęło aż 600 prac. Nagrodami w Cybertalentach jest sprzęt firmy Samsung.
W tegoroczne zmagania zaangażują się trzy wielkie firmy konsultingowe – Deloitte, Ernst and Young oraz PricewaterhouseCoopers. W sierpniu pracownicy firm zmierzą się między sobą, by wyłonić po trzech najlepszych. Ci staną do ostatecznej walki, która rozegra się w dniu finału WCG.
Duże zainteresowanie i chęć udziału w WCG pracowników tak poważnych firm konsultingowych to dowód na to, iż sytuacja w Polsce jest już podobna do tej na świecie. Tam nie tylko młodzież, ale również dorośli właśnie w taki sposób spędzają swój wolny czas.
Gry komputerowe dawno wkroczyły w naszą codzienną rzeczywistość. Biznes nie postrzega już tej formy zabawy jako kategorii niszowej. To branża, która rośnie szybciej niż przemysł fonograficzny i filmowy. Produkcja najbardziej popularnych gier kosztuje średnio ponad 10 mln. dolarów. Na polskim rynku popyt na wiele tytułów przewyższa podaż. Tak się stało między innymi z Warcraftem III, w którego grają tegoroczni zawodnicy WCG. Gry już dawno nie można dostać w sklepach, gdyż cały nakład przeznaczony dla Polski został sprzedany w ekspresowym tempie.
Szczegółowy harmonogram rozgrywek można znaleźć na stronie www.wcg.pl, w treści regulaminów każdej z gier. W tym roku eliminacje będą się odbywały w trzech turach, po to, żeby umożliwić jak największej ilości graczy, także tych przebywających na wakacjach, wzięcie udziału w zawodach.