autor: Marek Grochowski
Koncern Wham-O wchodzi na rynek gier wideo
Firma Wham-O Inc., znana swoim klientom głównie ze stworzenia i wylansowania takich zabawek, jak obręcze hula-hoop, dyski frisbee czy popularne zośki, zamierza wejść wkrótce na rynek elektronicznej rozrywki. Umożliwi jej to zawarta wczoraj umowa z firmą FOG Studios, mającą przenieść najciekawsze z zaprojektowanych dotąd zabawek wprost do wirtualnego świata.
Firma Wham-O Inc., znana swoim klientom głównie ze stworzenia i wylansowania takich zabawek, jak obręcze hula-hoop, dyski frisbee czy popularne zośki, zamierza wejść wkrótce na rynek elektronicznej rozrywki. Umożliwi jej to zawarta wczoraj umowa z agencją FOG Studios, mającą przenieść najciekawsze z zaprojektowanych dotąd zabawek wprost do wirtualnego świata.
Najprawdopodobniej podstawową platformą do zaprezentowania akcesoriów Wham-O będzie konsola Nintendo Wii, która oprócz posiadania atrakcyjnego kontrolera, Wiimote’a, może poszczycić się również ciekawą przystawką o nazwie Wii Balance Board. Urządzenia te z pewnością przydadzą się w symulowaniu sportowej aktywności, do jakiej przyzwyczaiły klientów produkty kalifornijskiego koncernu. Wśród innych platform, na jakich ujrzymy w przyszłości tytuły stworzone we współpracy z agencją FOG Studios i wynajętymi przez nią deweloperami, najczęściej wymienia się komputery osobiste. Bardzo prawdopodobne jednak, że projekty trafią również do posiadaczy platform Sony i Microsoftu.
Pierwszy pokaz oferty stworzonej z myślą o usportowionych graczach odbędzie się na sierpniowych targach Games Convention. Kolejne – podczas wrześniowych imprez Austin Game Developer’s Conference oraz Tokyo Game Show.