autor: Karolina Talaga
Kolejne szczegóły dotyczące gry Sparta: Ancient Wars ujawnione
W lutym informowaliśmy Was o powstawaniu nowej gry osadzonej w starożytnych realiach pt. Sparta: Ancient Wars. Wówczas przedstawiliśmy zaledwie szczątkowe wiadomości na temat tej produkcji, dziś natomiast zostały ujawnione kolejne szczegóły dotyczące w/w tytułu.
W lutym informowaliśmy Was o powstawaniu nowej gry osadzonej w starożytnych realiach pt. Sparta: Ancient Wars. Wówczas przedstawiliśmy zaledwie szczątkowe wiadomości na temat tej produkcji, dziś natomiast zostały ujawnione kolejne szczegóły dotyczące w/w tytułu.
Sparta: Ancient Wars ma być pierwszą częścią z zaplanowanej serii strategii RTS o starożytnych wojnach. Głównym założeniem gry jest oparcie jej na historycznych wydarzeniach, a nie na mitach i legendach. Gracz przejmie kontrolę nad wojskami spartańskimi i będzie dowodzić jednostkami lądowymi oraz wodnymi, a słynna wojna z Persją jest zaledwie wycinkiem tego, co na niego czeka.
Dostępne będą trzy kampanie składające się z ponad trzydziestu misji, a w rozgrywanych bitwach gracz nie będzie miał ograniczeń, co do ilości jednostek biorących w nich udział.
Ponadto oprawa graficzna 3D będzie szczegółowo opracowana, a wszystkie jednostki, budynki i całe środowisko gry (m. in. drzewa, kamienie, woda, ogień itp.) będą wiernie odwzorowywać rzeczywistość. Zatem, przykładowo, drzewa będą drżeć, kiedy przejdą obok nich strzały z katapulty, a masywne budynki będą rozpadać się na wiele sposobów, w zależności od rodzaju i siły bombardowania. Oprócz tych widocznych realnych szkód budynków i środowiska, będą też widoczne ludzkie szczątki. Według twórców Sparta: Ancient Wars zaoferuje taki stopień realizmu, jaki do tej pory mogliśmy oglądać tylko w hollywoodzkich filmach.
Premiera Sparta: Ancient Wars nastąpi dopiero w 2006 roku, a gra będzie oferować tryb singlepayer oraz wyposażony w dodatkowe mapy tryb multipalyer.