autor: Bartłomiej Kossakowski
Kolejna nagroda dla kampanii Xboxa 360
Zaledwie kilka godzin temu pisaliśmy o Złotym Lwie dla outdoorowej kampanii przeznaczonej dla Xboxa 360 gry Blue Dragon, przyznanym na festiwalu reklamy w Cannes. Właśnie dotarły do nas nowe informacje – w kategorii Titanium (nagroda za najbardziej nowatorskie i oryginalne pomysły w podejściu do konsumenta), Grand Prix otrzymała kampania Xbox King Games dla sieci Burger King.
Zaledwie kilka godzin temu pisaliśmy o Złotym Lwie dla outdoorowej kampanii przeznaczonej dla Xboxa 360 gry Blue Dragon, przyznanym na festiwalu reklamy w Cannes. Właśnie dotarły do nas nowe informacje – w kategorii Titanium (nagroda za najbardziej nowatorskie i oryginalne pomysły w podejściu do konsumenta), Grand Prix otrzymała kampania Xbox King Games dla sieci Burger King.
Jesienią zeszłego roku, fastfoodowy potentat sam wcielił się w rolę developera i pod swoim szyldem wyprodukował trzy proste gry z serii King Games: Big Bumpin', Pocketbike Racer i Sneak King, (czyli: zręcznościówkę, wyścigówkę i skradankę) specjalnie dla Xboxa 360. Bohaterem gier była maskotka sieci, czyli sam Burgerowy Król, który nosił upragnione hamburgery i whoopery wygłodniałym mieszkańcom miasta. W Stanach, gdzie gierki były dystrybuowane, zdobyły niemałą popularność. W ciągu 5 tygodni w tzw. restauracjach sieci sprzedano 2,4 mln egzemplarzy!
Krótką prezentację dzieła nagrodzonej agencji Crispin Porter + Bogusky z USA możecie obejrzeć na tej stronie. Przypomnijmy, że nie jest to jedyny przykład współpracy fastfoodów ze światem gier. Ostatnio choćby sieć McDonald's rozpoczęła akcję dodawania do zestawów Happy Meal figurek znanych z gier Nintendo postaci, takich jak Mario czy Donkey Kong.