Kocie ruchy Alana Wake'a
Okazuje się, że jednym z powodów opóźnienia światowej premiery gry Alan Wake była chęć udoskonalenia systemu animacji, przede wszystkim tych klatek, które dotyczyły samego Alana. Z informacji podanych przez przedstawicieli fińskiego studia Remedy wynika, że firma nawiązała w tym celu współpracę z grupą Imagination Studios, specjalizującą się w realizacji tego typu zadań techniką motion-capture.
Okazuje się, że jednym z powodów opóźnienia światowej premiery gry Alan Wake była chęć udoskonalenia systemu animacji, przede wszystkim tych klatek, które dotyczyły samego Alana. Z informacji podanych przez przedstawicieli fińskiego studia Remedy wynika, że firma nawiązała w tym celu współpracę z grupą Imagination Studios, specjalizującą się w realizacji tego typu zadań techniką motion-capture.
Sam proces został już przeprowadzony. Z wypowiedzi Lasse Seppänena dowiadujemy się, że Imagination Studios wspomogło Remedy Entertainment także przy opracowywaniu innych animowanych elementów wirtualnego świata gry. Według twórców Alana Wake’a ma to zapewnić niezwykle sugestywne odwzorowanie ruchów znanych z rzeczywistości oraz pomóc graczom nawiązać wyjątkową więź z bohaterami produkcji.
Zdecydowanie więcej nowych informacji o Alanie Wake’u ujawnionych zostanie w trakcie czerwcowych targów E3 (2-4 czerwca, Los Angeles). Dzieło Remedy powinno trafić na rynek jeszcze w tym roku na PC i Xboksa 360.