autor: Anna Karpińska
Kobiety częściej grają w gry online
Wedle najnowszych badań opublikowanych przez serwis eMarketer, gry online w USA są zdominowane przez przedstawicielki płci pięknej. Z danych procentowych wynika, że odsetek kobiet wykorzystujących globalną sieć do grania przewyższa mężczyzn, a ponadto jest on większy niż procent panów, którzy do zagłębiania się w świat elektronicznej rozrywki wykorzystują konsole.
Wedle najnowszych badań opublikowanych przez serwis eMarketer, gry online w USA są zdominowane przez przedstawicielki płci pięknej. Z danych procentowych wynika, że odsetek kobiet wykorzystujących globalną sieć do grania przewyższa mężczyzn, a ponadto jest on większy niż procent panów, którzy do zagłębiania się w świat elektronicznej rozrywki wykorzystują konsole.
Przeprowadzona przez eMarketer analiza obejmuje wyniki kilku niezależnych badań i dotyczy okresu między styczniem a lutym bieżącego roku. Według danych dostarczonych przez Lightspeed Research i Trendstream, w sieci gra blisko połowa amerykańskich internautów należących do różnych serwisów społecznościowych. Oznacza to, że granie jest piątą pod względem popularności aktywnością wśród użytkowników internetu w USA, i jak do tej pory nadal przegrywa z oglądaniem wideo i szukaniem nowych kontaktów.
Źródło: Interaktywnie.pl (za: eMarketer)
Badania wykazały dość niespodziewanie, że w grupie grających internautów to kobiety mają przewagę. W gry online gra bowiem 42% przedstawicielek płci pięknej i tylko 38% mężczyzn. W wynikach tych zawierają się także tytuły typu FarmVille czy Mafia Wars, w które gra 28% kobiet i jedynie 22% mężczyzn.
Interesujący wydaje się także fakt, że ogólny odsetek grających online kobiet (42%) przewyższa całkowity procent grających na konsolach (offline) mężczyzn (40%).
Zdaniem Toma Smitha z Trendstream różnica w wynikach procentowych może być spowodowana tym, że kobiety bardziej lubią krótkie, proste, angażujące realnie istniejące społeczności gry, które pozwalają im na budowanie nowych znajomości. To właśnie w tym sektorze może być ukryta znaczna część 4 procent różniących grające online kobiety i mężczyzn.
Niezależnie od tego czy analizy eMarketer mają przełożenie na szerszą, ogólnoświatową skalę, jedno jest pewne – takie wyniki badań to bardzo dobra wiadomość dla reklamodawców i firm budujących swoją markę za pośrednictwem facebooka oraz innych serwisów społecznościowych. Zwłaszcza, że ponad połowa badanych kobiet grających w sieci przyznała, że zapamiętała produkty i marki, na które natknęła się grając online.