Kingdom Come: Deliverance - postępy podukcji i alfa testy
Studio Warhorse opublikowało kolejny dziennik dewelopera, w którym przedstawiono nowe informacje na temat postępów produkcji gry Kingdom Come: Deliverance. Dowiedzieliśmy się chociażby, że teren, jaki będzie dostępny podczas zabawy, uległ powiększeniu. Poruszono też ponownie temat alfa testów, zapowiadając, iż powinny one zacząć się przed końcem września.
- Producent: Warhorse Studio
- Gatunek: cRPG z widokiem FPP w czysto historycznych realiach
- Platformy sprzętowe: PC, XOne, PS4
- Termin premiery: IV kwartał 2015 (akt I)
Po kilku miesiącach oczekiwania studio Warhorse podzieliło się kolejnym filmem omawiającym postępy produkcji gry Kingdom Come: Deliverance. Tę trwającą nieco ponad 12 minut wideo-aktualizację możecie zobaczyć powyżej. Daniel Vávra, producent wspomnianego tytułu, przybliżył ostatnie dokonania członków zespołu oraz nakreślił najbliższą przyszłość projektu – a najjaśniejszym jej punktem jest, jak wiemy, zbliżające się udostępnienie wersji alfa. Deweloper nieznacznie sprecyzował termin tego wydarzenia, mówiąc o rozpoczęciu testów przed końcem września, „jeśli wszystko pójdzie dobrze” (w przeciwnym razie przyjdzie nam poczekać najdalej do pierwszych dni października). Niestety, nadal nie wiemy, jaka zawartość zostanie udostępniona w alfie – więcej informacji na ten temat poznamy w kolejnej wideo-aktualizacji, którą deweloperzy wypuszczą na początku września.
A oto inne ciekawostki, jakie można wyciągnąć z omawianego materiału wideo:
- W trakcie produkcji dokonano pewnych zmian w założeniach koncepcyjnych od strony technicznej, które poskutkowały tym, że świat gry stał się większy o około 20-30 procent.
- Ukończono rysowanie mapy świata. Obecnie mieści się na niej około 150 ciekawych miejsc (ang. points of interest), ale zanim gra zostanie stworzona do końca, liczba ta jeszcze wzrośnie. Pod względem stopnia zagęszczenia świata atrakcjami twórcy za wzór stawiają sobie Red Dead Redemption.
- Przygotowanie nowego zwiastunu Kingdom Come: Deliverance (na okazję rozpoczęcia alfa testów) wymusiło na deweloperze rozpoczęcie prac nad ścieżką dźwiękową. Nie ujawniono nazwiska kompozytora, ale wiemy, że twórcy zdołali uzyskać pomoc ze strony orkiestry symfonicznej. Jeśli chodzi o charakter soundtracku, to Daniel Vávra zapowiedział, iż możemy spodziewać się brzmień przywołujących na myśl produkcje takie jak Trinity and Beyond czy (w nieco mniejszym stopniu) Indiana Jones.
- Jednym z ostatnich dokonań producenta jest też umieszczenie w Kingdom Come: Deliverance minigry związanej z alchemią. Powyższa wideo-aktualizacja zawiera fragment rozgrywki ukazujący ten element zabawy w akcji (od 6:00 do 6:50). Następne w kolejce do implementacji jest gotowanie.
- Zespół Warhorse dorobił się nowego biura, a ponadto jest w trakcie przygotowywania studia do sesji motion-capture. Jak powiedział Daniel Vávra, na przestrzeni ostatnich dwóch lat konstrukcja własnego miejsca do nagrywania animacji stała się rozwiązaniem znacznie tańszym niż wynajem profesjonalnego studia.
- Wkrótce w sklepie studia Warhorse dostępne staną się gadżety związane z grą, jak t-shirty czy czapki.
Na koniec przypomnijmy, że Kingdom Come: Deliverance zostanie rozbite na akty, a pierwszy z nich ma zadebiutować przed końcem 2015 roku. Gra, w której pojawią się lochy, ale nie smoki, będzie dostępna dla użytkowników pecetów i konsol ósmej generacji (Xbox One, PlayStation 4).
- Kingdom Come jak Skyrim - twórca Mafii przybliża nam swojego sandboksa (zapowiedź)
- Kompendium wiedzy o grze Kingdom Come: Deliverance
- Oficjalna strona internetowa gry Kingdom Come: Deliverance