autor: Tomasz Czajka
Kinect będzie szybciej rozpoznawał ruch ludzkiego ciała
Dzięki najnowszym badaniom prowadzonym w ośrodku naukowym w Cambridge, Microsoftu ma szansę na znaczne przyspieszenie działania Kinecta. Wszystko za sprawą zaawansowanego systemu rozpoznawania części ciała.
Dzięki najnowszym badaniom prowadzonym w ośrodku naukowym w Cambridge, Microsoftu ma szansę na znaczne przyspieszenie działania Kinecta. Wszystko za sprawą zaawansowanego systemu rozpoznawania części ciała.
Według opublikowanych informacji, naukowcy i inżynierowie stworzyli specjalny algorytm AI pozwalający bardzo szybko wykrywać ludzkie ciało i jego ruch w przestrzeni trójwymiarowej. Do opracowania procedury wykorzystano potężny superkomputer, który przeanalizował miliony trójwymiarowych map odległości w celu odszukania sylwetki człowieka i oznaczenia różnych obszarów ciała zdefiniowanymi etykietami, odpowiadającymi za rozpoznawalne elementy, czyli ręce, nogi, tors itd.
Wygenerowane wzorce używane są przez konsolę, by 'odgadnąć' jaki fragment uzyskanej przez Kinecta mapy przestrzeni odpowiada za konkretne części ciała. Na koniec system łączy wszystkie elementy w szkielet trójwymiarowej postaci. Metodę działania algorytmu najlepiej przedstawia poniższe video.
Jak twierdzą naukowcy, procesor graficzny Xboxa 360 pozwala przeprowadzić całą procedurę rozpoznawania w czasie krótszym niż 5 milisekund – co daje 200 klatek na sekundę. Zespół badawczy mówi, że nowa metoda jest „szybsza o co najmniej cały rząd wielkości od obecnego podejścia”. Rozwiązanie pozwala w znaczny sposób zlikwidować największy problem Kinecta, czyli opóźnienie reakcji urządzenia na ruchy użytkownika. Cały algorytm prawdopodobnie zostanie dołączony do jednej z przyszłych aktualizacji firmware.
O planach przyspieszenia Kinecta pisaliśmy już pod koniec zeszłego roku, jednak podejrzewaliśmy wówczas, że prace dotyczą poprawy precyzji sterowania lub zwiększenia ilości danych przesyłanych przez urządzenie do konsoli.
Kinect to urządzenie przeznaczone dla konsoli Xbox 360. Zamontowane sensory odległości, kamera oraz mikrofon, oprócz komunikacji z innymi graczami, pozwalają przede wszystkim na używanie własnego ciała jako kontrolera. Sugerowana cena urządzenia wynosi 649 złotych.