autor: Michał Kułakowski
Killers and Thieves – nowa gra twórcy The Banner Saga
Killers and Thieves to nowy projekt dyrektora artystycznego gry The Banner Saga. Posiadająca charakterystyczny styl graficzny dwuwymiarowa produkcja pozwoli nam wcielić się w przywódcę średniowiecznej gildii złodziei i zabójców. Gracze będą rekrutować i trenować nowych łotrów, a następnie okradać domy bogatych mieszczan.
Alex Thomas był dyrektorem artystycznym gry The Banner Saga, która okazała się jednym z największych przebojów niezależnych ubiegłego roku. Odpowiadające za stworzenie produkcji studio Stoic pracuje w tej chwili nad jej kontynuacją, podczas gdy Thomas zdecydował się zająć mniejszym i autorskim projektem, zakładając nowy zespół deweloperski o nazwie Candle And Key. Killers and Thieves będzie zręcznościowo-strategicznym tytułem z elementami RPG, w którym wcielamy się w przywódcę średniowiecznej gildii złodziei. Do naszych obowiązków będzie należała rekrutacja początkujących łotrów oraz ich trening, zamieniający amatorów w pierwszorzędnych specjalistów od kradzieży i cichych zabójstw.
Pierwsze wstępne prace nad Killers and Thieves rozpoczęły się rok temu. Początkowo gra miała korzystać z silnika The Banner Saga, ale założyciel Candle And Key uznał, że widok izometryczny nie pasuje do jego idei rozgrywki. Wszystkie poziomy przedstawione zostaną więc na standardowym dwuwymiarowym planie przypominającym klasyczne platformówki. Gracze będą okradać skorumpowanych mieszczan i arystokratów, zamieszkujących fikcyjną średniowieczną metropolię. Zabawa ma przebiegać w czasie rzeczywistym, równocześnie kontrolować będziemy nawet kilka postaci naraz. Poziomy mają w większości składać się z kilkupiętrowych kamienic lub willi. Wnętrza budynków oraz położenie łupów i stojących na naszej drodze strażników będą generowane w sposób losowy.
Każdy członek gildii posiada swoje statystyki oraz umiejętności rozwijane wraz z kolejnymi skokami. Tytuł korzysta z systemu permanentnej śmierci, tak więc raz utraceni towarzysze nie wrócą już do nas zza grobu. Złodzieje, którzy przeżyją spotkanie z żołnierzami chroniącymi cenne skarby, trafią za kartki i na dłuższy czas nie będą mogli pomagać nam w kolejnych skokach. Łupy wykorzystamy do rozbudowy bazy wypadowej, przedstawionej w podobny sposób jak w grze XCOM: Enemy Unknown, a także kupna ekwipunku oraz bieżące utrzymanie całej organizacji.
Na razie nie mamy informacji o przewidywalnej dacie premiery tytułu. W obszernym wpisie na oficjalnym blogu, Alex Thomas opisuje aktualny stan prac nad produkcją oraz jej początki. Autor poszukuje wciąż głownego programisty, który pomoże mu ukończyć projekt.