Kilka nowych szczegółów dotyczących gry Heavy Rain
Ostatnio o ekipie Quantic Dream (Omikron: Nomad Soul, Fahrenheit) jakby nieco przycichło, ale wszyscy mający w pamięci niesamowity pokaz możliwości dema technologicznego „The Casting” pokazanego na targach E3 w 2006 roku będą zapewne ciekawi, co też w chwili obecnej z projektem Heavy Rain się dzieje.
Ostatnio o ekipie Quantic Dream (Omikron: Nomad Soul, Fahrenheit) jakby nieco przycichło, ale wszyscy mający w pamięci niesamowity pokaz możliwości dema technologicznego „The Casting” pokazanego na targach E3 w 2006 roku będą zapewne ciekawi, co też w chwili obecnej z projektem Heavy Rain się dzieje.
Odpowiedź na to pytanie przynosi nam holenderski magazyn Chief, w którym o swojej grze opowiedział sam szef studia, David Cage. Tłumaczone na angielski fragmenty zawdzięczamy jednemu z amerykańskich internautów.
O lokacjach:
„Nie potrzebuję otwartych przestrzeni wielkiego miasta i dowolności w poruszaniu się, jak w serii GTA , ponieważ to powoduje, że opowiadana historia staje się trudna do kontrolowania. Chciałbym jednak wprowadzić duże lokacje, zapełnione tłumem ludzi, jak na przykład centrum handlowe lub podziemna kolejka. Oczywiście rozgrywka musi wykorzystywać te elementy.”
O grafice:
„Ludzie będą zaskoczeni. Reakcja Sony była wspaniała. To będzie naprawdę next-genowy tytuł. Ale wciąż staramy się stworzyć coś wyjątkowego, wykraczającego poza fotorealistyczne odzwierciedlenie świata.”
O rozgrywce:
„Wraz z premierą Fahrenheita nadaliśmy grom przygodowym nowe oblicze. Wprowadziliśmy nowe kierunki rozwoju do gatunku, na nowo go zdefiniowaliśmy. W Heavy Rain chcemy tę definicję jeszcze poszerzyć.”
O fabule:
„ Heavy Rain opowiada o zwykłych ludziach, którzy znaleźli się w niezwykłych sytuacjach. Chciałbym wprowadzić znacznie bardziej osobiste historie. Pierwszą rzeczą, jaka przyszła mi do głowy, jako, że jestem ojcem dwóch małych chłopców, to motyw przewodni wykorzystujący miłość ojca do swojego syna. To nie jest gra o ratowaniu księżniczki czy świata. To opowieść o ojcowskiej miłości.”
„Fabuła obraca się wokół czterech różnych postaci, i to właśnie na ich postrzeganiu rzeczywistości chcemy się skupić. Kluczowym pytaniem jest ‘Czym jest dobro i czym jest zło’. To zależy od punktu widzenia… Bardzo wierzę w moralne wybory i zamierzam CZĘSTO z nich korzystać. One nie polegają na byciu dobrym czy złym, ale na znalezieniu równowagi.”
Heavy Rain często określany jest mianem jednej z najbardziej oczekiwanych gier na konsolę PlayStation 3, choć fakt, iż pierwsza prezentacja tytułu w czasie E3 2006 odbyła się na stoisku Sony (które udzieliło firmie Davida Cage’a również wsparcia technicznego) wcale nie musi oznaczać, że stanie się on tytułem ekskluzywnym dla japońskiej konsoli. Tym bardziej, wziąwszy pod uwagę, że poprzednie gry francuskiego dewelopera zawsze ukazywały się na kilku platformach. W przypadku Omikrona była to konsola Dreamcast oraz komputer PC. Fahrenheit wydany został na PC, Xboxa i PlayStation 2.
Nie możemy jednak zapominać, że w lipcu ubiegłego roku świat obiegła informacja dotycząca produkcji gry (w oświadczeniu nie pada nazwa żadnego tytułu) Quantic Dream, przeznaczonej wyłącznie na konsolę Sony. Poza tym faktem, do dzisiaj jednak nie ujawniono żadnych nowych szczegółów na ten temat.