autor: Wojciech Antonowicz
Kilka najnowszych faktów o Star Wars Galaxies
Pozostało jeszcze kilka miesięcy do premiery SW:Galaxies. Informacje krążące po sieci o tej zapowiadającej się na wielki hit grze są dosyć rozbieżne. Postanowiłem zebrać garść faktów z pierwszej ręki od samych programistów i producentów opierając się na wywiadach, chatach i innych autoryzowanych publikacjach.
Pozostało jeszcze kilka miesięcy do premiery SW:Galaxies. Informacje krążące po sieci o tej zapowiadającej się na wielki hit grze są dosyć rozbieżne. Postanowiłem zebrać garść faktów z pierwszej ręki od samych programistów i producentów opierając się na wywiadach, chatach i innych autoryzowanych publikacjach.
Powstają dwie gry osadzone w realiach świata SW. Pierwsza chronologicznie to Knights of the Old Republic gra CRPG przeznaczona do rozgrywki pojedynczej, jej akcja rozgrywa się 4000 lat przed fabułą opisaną w filmach SW. Druga to właśnie Star Wars Galaxies która jest grą massive multiplayer przeznaczoną do rozgrywki tylko w Internecie i jej fabuła jest zgodna czasowo z filmami.
Podczas walki na planecie (która swoja drogą podobno nie ma być głównym celem gry) będzie można używać sterowanych przez gracza robotów jak również walczyć samemu. Sama nasza postać podczas walki będzie miała możliwość, tak jak podczas gry zręcznościowej robić uniki, klękać, uciekać itd. Wszystko to ma być tak zrobione aby opóźnienia w połączeniu Internetowym nie miały wpływu na wynik walki. Walka oczywiście będzie się odbywała w czasie rzeczywistym.
Podobnie jak w starej dobrej Ultimie będzie możliwe oswajanie zwierząt zamieszkujących planetę i używanie ich jako własnych, sterowanych przez nas „petów”.
Cała planeta będzie jednym obszarem, nie będzie konieczności doładowywania kolejnych fragmentów mapy przy przechodzeniu z lokacji do lokacji. Będzie jedna lokacja (zobaczymy :))
Gra będzie zawierała rozbudowany system wizualizacji pogody. Możemy się spodziewać wszystkiego tego co w filmie, od sztormów na morzu po śnieżne zadymki.
Wszystkie planowane na przyszłość planety jak Tatooine, Naboo, Corellia i inne będą miały wierny filmowemu oryginałowi wygląd, klimat, architekturę i mieszkańców.
Każdy z graczy będzie miał szansę zostania prawdziwym Rycerzem Jedi, ale będzie to bardzo trudne a sposób w jaki można pozyskać umiejętności mocy w grze jest jednym z najlepiej strzeżonych sekretów twórców SWG.
W pierwszej fazie po premierze wszystkie serwery SWG będą miały ten sam zestaw reguł, w przyszłości zostaną wydzielone specjalne serwery z konkretnym zestawem zasad. Czyli np. serwery czysto role-play (dla tych co lubią tylko pogadać) lub PvP (dla tych co tylko strzelają).
Będzie możliwość tworzenia przez graczy własnych prostych misji dla innych graczy.
Punkty doświadczenia będą zdobywane w każdej z głównych czynności osobno. Inne punkty dostaniemy za strzelanie z laserowego karabinu a inne za szycie ubrań.
Ukształtowanie terenu będzie miało wpływ na przebieg walki.
Minimalne wymagania sprzętowe nie są jeszcze sprecyzowane ale programiści podają iż będzie to „średni sprzęt końca 2002 roku”, czyli na mój gust min. 1GHz procesor + 512 MB RAM + GF2.
Czekam na tą grę z niecierpliwością, mam nadzieję że połączone siły Sony Online Entertainment and LucasArts Entertainment Company sprostają temu wielkiemu wyzwaniu.