Kholat dostaje się na Steam w ciągu 6 dni od startu w programie Greenlight
Społeczność największej globalnej platformy dystrybucji cyfrowej mogła głosować na polski tytuł od ubiegłego piątku – kiedy to został utworzony tamtejszy profil gry. Od samego początku Kholat zetknął się z bardzo dużym zainteresowaniem. Prawdziwa eksplozja głosów i komentarzy nastąpiła jednak dopiero po weekendzie, kiedy w polskich i zagranicznych mediach pojawiła się informacja o tytule.
Poniższa wiadomość jest oficjalną informacją prasową producenta/wydawcy/dystrybutora gry i jako taka nie jest lub nie musi być wyrażeniem opinii i stanowiska redakcji gry-online.pl.
Kholat – Polska gra, uczestnicząca w programie Greenlight, tworzona przez IMGN.PRO, przy współpracy ze studiem Wohoo została wczoraj zakwalifikowana do dystrybucji na platformie Steam. Tytuł znalazł się w doborowym gronie pięćdziesięciu gier, wybranych przez Steam na podstawie kilku różnych kryteriów. Najważniejszym spośród nich było zainteresowanie społeczności daną pozycją.
Społeczność największej globalnej platformy dystrybucji cyfrowej mogła głosować na polski tytuł od ubiegłego piątku – kiedy to został utworzony tamtejszy profil gry. Od samego początku Kholat zetknął się z bardzo dużym zainteresowaniem. Prawdziwa eksplozja głosów i komentarzy nastąpiła jednak dopiero po weekendzie, kiedy w polskich i zagranicznych mediach pojawiła się informacja o tytule.
Na specjalną uwagę zasługuje ogromne zainteresowanie z jakim Kholat spotkał się zwłaszcza w rosyjskim środowisku graczy. Gra obsadzona w tamtejszych realiach i nawiązująca bezpośrednio do historycznych wydarzeń, idealnie trafiła w gusta mieszkańców największego kraju świata, którzy wsparli ją licznymi głosami.
Wszystko to przełożyło się na fakt, ze Kholat potrzebował zaledwie sześciu dni na sukces w programie Greenlight. Polski horror zbliżył się w ten sposób do absolutnego rekordu programu Greenlight wynoszącego 5 dni.
Bartosz Moskała z IMGN.PRO - „Nasz nagły sukces był pozytywnym zaskoczeniem dla całego zespołu – wierzyliśmy w wybór Kholata, ale tempo w jakim to się stało przeszło nasze najśmielsze oczekiwania. Wszystko to stanowi dla nas bardzo ważny komunikat, utwierdzający nas w przekonaniu o słuszności drogi, jaką podążamy tworząc nasz tytuł. Widzimy dzięki temu duży sens tworzenia gry takiej jak Kholat – opartej na emocjach i wyobraźni, budującej napięcie w oparciu o intelekt gracza, unikając jednocześnie wszechobecnego banału.
Udział w programie Steam Greenlight jest dla nas bardzo ważny, także z innego powodu – okazał się być fantastycznym źródłem informacji zwrotnej od środowiska graczy, co już wykorzystaliśmy i mamy zamiar wykorzystywać w procesie tworzenia gry. Za przykład mogę podać fakt, że w dniu swojej premiery Kholat będzie dostępny także na komputery Mac – co było wyraźnym życzeniem społeczności Steam.”