autor: Kamil Zwijacz
Karcianka Titanfall: Frontline została anulowana
Twórcy gry karcianej Titanfall: Frontline, opartej na serii strzelanek od studia Respawn Entertainment, postanowili porzucić projekt. Trwające jeszcze beta testy zakończą się w ciągu kilku najbliższych dni.
Przed premierą gry Titanfall 2 na konsole Xbox One, PlayStation 4 i PC-ty dowiedzieliśmy się, że firma Nexon, wraz ze studiem Particle City, pracuje nad mobilną aplikacją Titanfall: Frontline, wykorzystującą markę stworzoną przez ekipę Respawn Entertainment. Od tamtej pory minęło kilka dobrych miesięcy, druga część cyklu strzelanek zadomowiła się na rynku, a o karciance na Androida i iOS zrobiło się jakoś cicho, choć doczekała się ona beta testów. Deweloper poinformował jednak, że zakończą się one w najbliższych dniach, a serwery produkcji zostaną wyłączone 20 stycznia, gdyż projekt anulowano.
Podczas beta testów twórcy zdali sobie sprawę, że nie zdołają uchwycić ducha serii. Cykl Titanfall to dynamiczne gry akcji, a karcianka niestety za bardzo od tego odbiega, więc nie doczekamy się jej premiery. Nie ma jednak tego złego, co by na dobre nie wyszło, ponieważ deweloperzy stwierdzili, że wykorzystają niektóre elementy w przyszłych mobilnych grach sygnowanych nazwą Titanfall.
Titanfall: Frontline miało być grą free-to-play, w której wcielalibyśmy się w dowódcę brygady, toczącego bitwy z innymi graczami przy pomocy kart symbolizujących pilotów, Tytanów, umiejętności specjalne itd. Walka odbywałaby się w czasie rzeczywistym na pionowych planszach, umożliwiających stosowanie różnych taktyk, a nawet korzystanie z parkouru – jednego z elementów rozpoznawczych cyklu Titanfall. Choć w teorii gra wydawała się całkiem ciekawa, to jak widać w praktyce nie sprostała wymaganiom.