autor: Artur Falkowski
Kampania reklamowa Sony znów szokuje
Sony zdołało nas już przyzwyczaić do niestandardowych, często łamiących społeczne tabu akcji reklamowych. Tym razem kampania promująca wyjście nowego, białego modelu PSP może być przyczyną oskarżeń o podsycanie konfliktów na tle rasowym.
Sony zdołało nas już przyzwyczaić do niestandardowych, często łamiących społeczne tabu akcji reklamowych. Tym razem kampania promująca wyjście nowego, białego modelu PSP może być przyczyną oskarżeń o podsycanie konfliktów na tle rasowym. Nie tyle chodzi o piętnowanie murzynów, co raczej o podkreślenie faktu walki między nimi a białymi. Z drugiej strony na jednym ze zdjęć biała kobieta trzyma czarną za twarz, co dla wielu może być wystarczającym powodem do oskarżenia Sony o szerzenie postaw rasistowskich.
Wizerunek pojedynku dwóch kobiet reprezentujących odpowiednio stary, czarny i nowy, biały model przenośnej konsoli mogą oglądać na billboardach mieszkańcy Amsterdamu oraz odwiedzający holenderską internetową stronę PSP.
Prowokacyjne akcje Sony opisywaliśmy już wcześniej. We współpracy z TBWA – agencją reklamową znaną z szokowania odbiorcy – przygotowano kampanie godzące między innymi w uczucia religijne. Poza tym ze sporą krytyką spotkało się promowanie japońskiego handhelda za pośrednictwem graffiti malowanych w kilku miastach Stanów Zjednoczonych. Taka forma reklamy została uznana za propagowanie wandalizmu.
Załączone obrazki pozwolą wam wyrobić sobie własną opinię na temat tej kampanii…