Kalendarz wydawniczy Electronic Arts na najbliższych kilkanaście miesięcy
Firma Electronic Arts opublikowała kalendarz wydawniczy informujący o planowanych terminach premier na najbliższych kilkanaście miesięcy. Ponadto dowiedzieliśmy się, że studio Ghost Games pracuje nad nową odsłoną Need for Speed, ale cykl deweloperski tego projektu został znacząco wydłużony, aby zagwarantować wyższą jakość końcowego produktu.
Podczas konferencji poświęconej wynikom finansowym, firma Electronic Arts opublikowała kalendarz wydawniczy na najbliższych kilkanaście miesięcy. Prezentuje się on zaskakująco skromnie i zawiera jedynie dziewięć pozycji. Podczas tegorocznych targów E3 lista ta ulegnie jednak poważnemu rozszerzeniu, gdyż wydawca ujawni wtedy sześć nowych projektów. Ponadto w zestawieniu mogły się nie znaleźć produkcje, przy których twórcy nie są jeszcze w stanie podać żadnej, nawet przybliżonej daty premiery.
Gra: | Platformy: | Planowana data premiery: |
EA Sports UFC | konsole | czerwiec 2014 r. |
Madden NFL 15 | konsole | lato 2014 r. |
FIFA 15 | konsole, pecety | lato 2014 r. |
NHL 15 | konsole | lato 2014 r. |
The Sims 4 | pecety | najpóźniej we wrześniu 2014 r. |
Dragon Age: Inkwizycja | konsole, pecety | październik 2014 r. |
NBA Live 15 | konsole | III lub IV kwartał 2014 r. |
Gra na silniku Frostbite, która zostanie ujawniona na E3 | Konsole, pecety | IV kwartał 2014 r. |
Nieujawniona gra golfowa | konsole | I kwartał 2015 r. |
Ponadto wydawca potwierdził, że w tym roku nie ukażą się żadne nowe gry z serii NCAA oraz Need for Speed. Jednocześnie zdradzono, że trwają prace nad kolejną odsłoną wyścigowej marki. Jego produkcję powierzono studio Ghost Games i wydawca zapewnił zespołowi mocno wydłużony cykl deweloperski, tak aby efekt końcowy zaoferował wyraźnie lepszą jakość. Ogłoszono także, że podczas tegorocznego E3 pokazana zostanie gra Star Wars: Battlefront.
Ponadto w planach są trzy dodatki DLC z nowymi mapami do Titanfall oraz dwa analogiczne rozszerzenia do Battlefield 4.
Warto na koniec wspomnieć, że ujawnione podczas konferencji plany dotyczą jedynie gier pecetowych i konsolowych. Electronic Arts mocno inwestuje obecnie w rynek mobilny, ale przeznaczone na niego produkcje zapowiadane są najczęściej raptem kilka tygodni przed premierą i z tego powodu trudno oczekiwać, aby wydawca informował o nich z tak dużym wyprzedzeniem, jak w przypadku tytułów na platformy domowe.