Jupiter Hell nowym turowym roguelike od autorów DoomRL
Autorzy DoomRL, czyli jednej z najlepszych darmowych gier roguelike pracują nad komercyjnym następcą, który otrzymał tytuł Jupiter Hell.
Zespół ChaosForge do tej pory zajmował się tworzeniem darmowych gier typu roguelike, z których najpopularniejszą było wyśmienite DoomRL, czyli produkcja, która przerobiła na mechanikę tego gatunku scenariusze z klasycznej serii FPS-ów. Projekt okazał się takim sukcesem, że twórcy postanowili rozwinąć zawarte w nim pomysły w swojej pierwszej komercyjnej produkcji. Zatytułowana ona została Jupiter Hell i zmierza wyłącznie na pecety. Premiera ma nastąpić w przyszłym roku. Za kilka miesięcy twórcy zamierzają zorganizować zbiórkę dodatkowych środków za pośrednictwem serwisu Kickstarter.
Akcja Jupiter Hell osadzona będzie wewnątrz baz zlokalizowanych na kilku księżycach orbitujących wokół Jowisza. W ich pobliżu otwarte zostaną bramy piekielne, przez które zaczną się wylewać fale demonów. My wcielimy się w samotnego komandosa, który stanie się ostatnią nadzieją na powstrzymanie inwazji.
Jupiter Hell ma być klasycznym turowym roguelike. Wszystkie mapy, pomieszczenia, wydarzenia oraz lokalizacje pułapek i wrogów generowane będą losowo. Co ciekawe, otrzymamy dostęp do kilku takich generatorów, przynoszących mocno odmienne rezultaty. Gra posiadać ma kampanię z konkretnymi misjami rozwijającymi główne wątki fabularne, ale podczas zabawy otrzymamy także możliwość wypełnienia masy losowych zadań.
Pomimo turowego systemu rozgrywki Jupiter Hell zostanie opracowane tak, aby zabawa toczyła się w szybkim tempie. Większość czasu spędzimy na walce z różnorodnymi potworami, z których wiele wymagać na zastosowania unikalnych taktyk. Do naszej dyspozycji oddany zostanie potężny arsenał uzbrojenia oraz spory wybór zwiększających możliwości bojowe przedmiotów.
Jak na roguelike przystało, każda śmierć bohatera będzie ostateczna i wymusi rozpoczęcie przygody od nowa. Ponadto autorzy obiecują, że gra zaoferuje bardzo wysoki poziom trudności, ale jednocześnie będzie on sprawiedliwy. Każdy zgon postaci posłuży tym samym jako lekcja, która umożliwi nam skuteczniejszą rozgrywkę przy kolejnych podejściach