futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 19 sierpnia 2005, 08:41

John Carmack: Xbox 360 - "wspaniała", PlayStation 3 - "wrzód na dupie"

Magazyn Game Informer przeprowadził wywiad z Toddem Hollensheadem z firmy id Software, w którym zapytał m.in. o przyszły produkt specjalistów od FPS-ów oraz wrażenia z kontaktu z konsolami nowej generacji. Odpowiedzi z pewnością nie wpłyną na stosunek fanów do obu konkurujących ze sobą urządzeń, ale można je uznać za interesujące, zwłaszcza kiedy Hollenshead powołuje się na odczucia Johna Carmacka

Amerykański magazyn Game Informer przeprowadził krótki wywiad z Toddem Hollensheadem z firmy id Software, w którym zapytał m.in. o przyszły produkt specjalistów od pierwszoosobowych strzelanin oraz wrażenia z kontaktu z konsolami nowej generacji. Odpowiedzi z pewnością nie wpłyną na stosunek fanów do obu konkurujących ze sobą urządzeń, ale można je uznać za interesujące, zwłaszcza kiedy Hollenshead powołuje się na odczucia jednego z najlepszych programistów na świecie, Johna Carmacka.

Od dłuższego czasu wiadomo, że id Software pracuje nad nową strzelaniną, która po raz pierwszy od czasów Quake’a, czyli od 1996 roku, używać będzie zupełnie nowej marki. Kilka tygodni temu w Internecie pojawiły się informacje, że program w pierwszej kolejności trafi najpierw na konsole Xbox 360 oraz PlayStation 3, a dopiero później na PeCety (co jednak nie jest w stu procentach pewne). John Carmack miał już okazję dłużej popracować na obu urządzeniach i według Hollensheada zdążył wyrobić sobie o nich mniemanie. Zdaniem Carmacka konsola Xbox 360 jest „wspaniała” , natomiast PlayStation 3 to „wrzód na dupie” .

Hollenshead podkreślił, że tzw. „dev-kit” PlayStation 3, który otrzymała firma id Software, zapewne stanie się w przyszłości łatwiejszy w obsłudze, ale John Carmack nie spodziewa się tu drastycznych zmian.

Przy okazji dowiedzieliśmy się, że nowy produkt id Software jest na tak wczesnym etapie prac, że prawdopodobnie nie zostanie pokazany na przyszłorocznych targach E3.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej