autor: Krzysztof Rudek
Jedi Shadow – specjalizacja DPS
Jedi Shadow to świetny DPS potrafiący ukryć się i unikać przeciwników, tylko po to by potem znienacka zaatakować ich swym podwójnym mieczem świetlnym.
Cień Jedi ma dwa drzewka pozwalające mu DPS-ować. Jedno to Infiltration, w którym walczymy wykorzystując ukrywanie się i ataki zza pleców, a drugie Balance – drzewko wspólne dla obu klas i wzmacniające ogólne umiejętności Negocjatora. Tekst ten skupia się na drzewie Infiltration i na taktykach walki z niego wynikających.
Ukrywanie się, zwane z angielskiego stealthem, pozwala Cieniowi (niezależnie od specjalizacji) przenikać między przeciwnikami i przechodzić olbrzymie fragmenty przygotowanych lokacji bez angażowania się w walkę. W drzewie Infiltration poruszanie się w ukryciu jest o wiele łatwiejsze ze względu na dodatkowe umiejętności pozwalające zwiększyć trudność wykrycia.
Podstawową techniką używaną przez Cieni w wersji DPS jest Shadow Technique. Każdy atak wykonany po włączeniu tej techniki ma szansę na zadanie pewnej ilości obrażeń typu internal. Dodatkowo jest ona ulepszana przez wiele umiejętności z drzewa Infiltration.
Cienie zadają największe obrażenia atakując od tyłu i ogłuszając przeciwników dzięki umiejętności Tumult. Preferują tankujących Towarzyszy, dzięki którym mogą spokojnie zajść przeciwnika od tyłu i zmasakrować go w kilka sekund. Dobrze jest więc pamiętać, by uzbroić swojego tankującego Towarzysza w najlepszy możliwy sprzęt, gdyż w trakcie walki nie mamy możliwości wyleczenia go. Cień Jedi dużo gorzej radzi sobie w walce z wieloma przeciwnikami. Jego umiejętności zadające obrażenia AOE są dość słabe i nie stanowią większego zagrożenia.
Shadow Strike – zadawanie sporych ilości obrażeń, gdy atakujemy od tyłu.
Tumult – zadawanie sporych ilości obrażeń celom ogłuszonym lub unieruchomionym.
Blackout – zwiększa trudność wykrycia przez przeciwników.
Spinning Strike – umiejętność pozwalająca na zadawanie dużych ilości obrażeń celom z HP poniżej 20%.
Drzewo Infiltration
Pierwszy poziom
Shadowy Veil (2 pkt.) – gdy Shadow Technique lub Force Technique jest włączone, pancerz zwiększa się o 15%/pkt.
Infiltration Tactique (3 pkt.) – każde bezpośrednio zadane obrażenia mają 10%/pkt szansy na aktywowanie buffa Find Weakness, dzięki któremu następny Shadow Strike omija 50% pancerza i kosztuje 50% mniej. Efekt nie może wystąpić częściej niż co 10 s.
Shadow’s Respite (2 pkt.) – w stealth i przez 6 sekund po wyjściu z niego regeneracja Mocy zwiększona jest o 25%/pkt.
Drugi poziom
Misdirection (3 pkt.) – trudność wykrycia w stealth wzrasta o 1 poz/pkt, a prędkość poruszania wzrasta o 5%/pkt.
Security Breach (2 pkt.) – skraca cooldown Force Breach o 1,5 s/pkt.
Celerity (2 pkt.) – skraca cooldown Mind Snap o 1 s/pkt, a Will of Force o 15 s/pkt.
Trzeci poziom
Circling Shadow (2 pkt.) – zwiększa obrażenia zadawane przez trafienie krytyczne Shadow Strike o 15%/pkt. Dodatkowo Double Strike i Clairvoyant Strike mają 50%/pkt szansy na aktywowanie buffa Circling Shadow (zbierającego się do 2 ładunków) redukującego koszt następnego Project – spada o 25%/ładunek.
Shadow Technique (1 pkt) – dodatkowa technika dla drzewa Infiltration. Każdy atak wykonany, gdy mamy włączoną tę technikę, ma szansę na zadanie dodatkowych obrażeń typu internal.
Masked Assault (1 pkt) – pozwala wykorzystywać Blackout poza stealthem. Użycie aktywizuje Shadow’s Respite na 6 sekund i zwraca 10 Mocy. Dodatkowo Force Cloak nie redukuje już otrzymywanego leczenia.
Vigor (1 pkt) – dodaje 10 Mocy.
Czwarty poziom
Kinetic field (2 pkt.) – redukuje obrażenia otrzymywane z efektów obszarowych o 15%/pkt.
Profundity (3 pkt.) – daje 33.34%/pkt szansy na zwrot 10 Mocy, gdy aktywuje się Shadow Technique.
Fade (2 pkt.) – zmniejsza cooldown Blackout o 7,5 s/pkt i Force Cloak o 30 s/pkt.
Subduing Technique (2 pkt.) – zwiększa długość trwania i zmniejsza cooldown Force Slow o 3 s/pkt.
Piąty poziom
Situational Awareness (2 pkt.) – redukuje koszt użycia Whirling Blow o 5/pkt i cooldown Battle Readiness o 15 s/pkt.
Exit Strategy (2 pkt.) – gdy Shadow Technique zada obrażenia, jest 50%/pkt szansy na aktywację buffa Exit Strategy (zbiera się do 5 ładunków), który zwiększa obrażenia z Force Breach (tylko przy włączonym Shadow Technique) o 6%/ładunek.
Low Slash (1 pkt) – pozwala zadać pewną ilość obrażeń i ogłuszyć przeciwnika na 4 sekundy.
Szósty poziom
Deep Impact (5 pkt.) – zwiększa obrażenia od Project i Force Breach o 10%/pkt.
Siódmy poziom
Clairvoyant Strike (1 pkt) – uderzenie powodujące podwójny atak zadający sporą ilość obrażeń i aktywujący buffa (zbiera się do 2 ładunków) zwiększającego obrażenia następnego Projecta o 15%/pkt.