autor: Konrad Serafiński
JBL zebrało pieniądze na słuchawki, które naładuje słońce
Firma JBL tworzy samoładujące się słuchawki bezprzewodowe. Urządzenie ma być zasilane energią słoneczną. Co ciekawe, projekt został sfinansowany przez użytkowników w zbiórce Indiegogo.
Sportowcy lub osoby w pewnym stopniu aktywne fizycznie prawdopodobnie w większości doceniają słuchawki bezprzewodowe. Dają one zdecydowanie większą swobodę ruchu od tych na kablu. Jedynym mankamentem tego rozwiązania jest konieczność ładowania ich co kilka godzin. Może się jednak okazać, że niebawem przestanie to stanowić problem, bowiem JBL ma rozwiązanie: samoładujące się słuchawki bezprzewodowe. Brzmi jak science fiction? Ale wcale nie jest takie „fikszyn”, jakby mogło się wydawać.
Prototypowy model słuchawek nosi nazwę JBL REFLECT Eternal i pojawił się na platformie crowdfundingowej Ingiegogo. Jak nietrudno się domyślić, źródłem zasilania słuchawek jest energia słoneczna. Kluczowy jest tutaj materiał Powerfoyle, który może czerpać energię ze światła pośredniego i wewnętrznego, a także (co dosyć oczywiste) ze słońca. Jeśli więc nie jesteś grotołazem-melomanem, możesz być pewien, że Twoje słuchawki się nie wyładują. JBL szacuje, że półtorej godziny na zewnątrz wystarczy na aż 68 godzin słuchania. A wynik ma rosnąć wraz z dłuższym pobytem na świeżym powietrzu.
Firma zdradza, że nawet jeśli warunki pogodowe nie będą sprzyjające (np. zimą), istnieje szansa na uniknięcie podłączenia słuchawek do ładowania. Bo naturalnie taka opcja (w ramach backupu) również jest obecna - potrzeba dwóch godzin, by w pełni je naładować. Sprzęt jest wyposażony w 40 mm przetworniki o zakresie częstotliwości od 20 Hz do 20 kHz, tryb wzmacniania dźwięku otoczenia, asystenta głosowego oraz możliwość sparowania kilku urządzeń przez bluetooth. Nie straszny będzie im także deszcz. JBL udało się już zrealizować cel finansowy zbiórki, dlatego za 99 dolarów użytkownicy (niestety nie w Polsce) mogą już zamówić swój egzemplarz, który otrzymają w październiku 2020 roku. Obecnie trwają prace nad ostatecznym kształtem i funkcjami słuchawek, a także dostosowaniem ich do potrzeb konsumentów.