autor: Tomasz Chmielik
Japońscy deweloperzy o swoich aspiracjach na rok 2014
Spośród 151 wypowiedzi japońskich deweloperów o ich aspiracjach na 2014 rok oraz ulubionych grach 2013 roku, wybraliśmy te najciekawsze i najbardziej wartościowe.
Serwis 4Gamer.net zapytał 151 japońskich deweloperów o ich ulubione gry 2013 roku oraz aspiracje na rok 2014. Wybraliśmy z tej ogromnej liczby odpowiedzi najciekawsze komentarze.
Ulubioną grą Tsuyoshiego Yamazakiego, dyrektora Capcomu, okazała się Beyond: Dwie Dusze. Stwierdził on, że jest szczęśliwy, iż Capcomowi udało się wydać w 2013 roku Ace Attorney 5, ponieważ pozwoli to skupić się w całości na nowym tytule. Nie podał jednak na jego temat żadnych informacji, tłumacząc to faktem, że prace nad nim dopiero się rozpoczęły.
Katsuhiro Harada, dyrektor Namco Bandai, zdradził, że jego ulubioną grą był Payday 2. Stwierdził również, że w 2014 roku jego firma pracowała będzie nad kontynuacją serii Tekken oraz kilkoma innymi projektami. Harada wysnuł także przypuszczenie, że jeśli zabranie mu pomysłów na nowe tytuły, być może skorzysta z pomocy fanów zrzeszonych na Twitterze.
Inny przedstawiciel Namco Bandai, producent Yusuke Tomizawa, jako swojego faworyta 2013 roku wskazał Dragon’s Crown. Był również dobrej myśli, jeśli chodzi o postępy prac nad serią God Eater. Tomizawa zdradził także, że chodzi mu po głowie pomysł na zupełnie nowy tytuł.
Dla Keiichiro Toyamy, dyrektora kreatywnego studia SCE, najciekawszą grą okazała się Chain Chronicle. W kwestii planów na obecny rok Toyama zdradził, że prace nad nowym projektem przebiegają bardzo sprawnie. Czy będzie to sequel Gravity Rush? Przekonamy się już niebawem.
Akitoshi Kawazu, producent i projektant ze Square Enix, zaznaczył natomiast, że grudzień 2014 roku będzie jubileuszem serii SaGa. Z tego powodu szykowane są różnego rodzaju atrakcje, o których konkretne informacje prasowe powinny pojawić się już niebawem. Jego ulubioną grą okazała się Final Fantasy XIV: A Realm Reborn.
Akihiro Hino, szef studia Level-5, za najlepszą grę również uznał Final Fantasy XIV. Następnie stwierdził, że rynek gier zdaje się obecnie ociężały i nie oferuje tak naprawdę niczego nowego graczom. Z tego powodu zapewnił, że jego studio przyczyni się w tym roku do powstania gier o zupełnie nowej jakości. Niestety, nie podał przy tym żadnych konkretów.