autor: Daniel Kazek
Japończycy grają w Tetrisa na... Xboxie 360
Tetris, myśl zapoczątkowana w 1986 roku przez rosyjskiego studenta Aleksieja Pasztinova, po dziś dzień ma swoją świetlistą kontynuację w kolejnych mutacjach, których nikt odważny nie zdecyduje się policzyć. Ostatnią produkcją poruszającą temat spadających klocków jest Tetris: The Grand Master Ace.
Tetris, myśl zapoczątkowana w 1986 roku przez rosyjskiego studenta Aleksieja Pasztinova, po dziś dzień ma swoją świetlistą kontynuację w kolejnych mutacjach, których nikt odważny nie zdecyduje się policzyć. Ostatnią produkcją poruszającą temat spadających klocków jest Tetris: The Grand Master Ace.
Tytuł ten wchodził w skład pakietu startowego Xboxa 360, który dziewiątego grudnia podczas japońskiej premiery, promował konsolę od Microsoftu. Jak można wywnioskować z licznych komentarzy odbiorców, niskobudżetowy program w krótkim czasie zyskał pokaźne grono wielbicieli. Świadczy o tym choćby recenzja jednego z użytkowników poczytnego serwisu GameSpot, który ocenił twór studia developerskiego Arika na 8.1. Wpływ na taką decyzję miała przede wszystkim doskonała zabawa w trybie online oraz nieustająca optymalizacja rozrywki, którą zapewnia cała gama udoskonaleń czekających na swoje odkrycie.
Niestety nie wiadomo czy Tetris: The Grand Master Ace, w ofercie Xbox Live pojawi się także na rynku północnoamerykańskim i co nas rzecz jasna bardziej interesuje - europejskim. Z pewnością wielu ze szczęśliwych posiadaczy Xboxa 360, chętnie zatraciłoby swoją produktywność układając linie z klocków.