autor: Krzysztof Bartnik
Jak Vivendi Universal Games stoi z finansami?
Koncer Vivendi Universal opublikował kolejny raport finansowy, tym razem obejmujący drugi kwartał bieżącego roku, a także podsumowujący pierwszą połowę 2005. Nas z tego wszystkiego interesują głównie poczynania „growej” dywizji wspomnianej powyżej korporacji, odpowiadającej za developing oraz wydawanie na rynek nowych, elektroniczno-rozrywkowych pozycji, tj. VU Games.
Koncern Vivendi Universal opublikował kolejny raport finansowy, tym razem obejmujący drugi kwartał bieżącego roku, a także podsumowujący pierwszą połowę 2005. Nas z tego wszystkiego interesują głównie poczynania „growej” dywizji wspomnianej powyżej korporacji, odpowiadającej za developing oraz wydawanie na rynek nowych, elektroniczno-rozrywkowych pozycji, tj. VU Games.
Drugi kwartał tego roku VU Games zakończyła ze sprzedażą równą 125 milionom EUR (wzrost o, bagatela, 76% w porównaniu do Q2 2004). Jeżeli zaś chodzi o wyniki za ostatnie pół roku, to całkowity obrót wyniósł 238 milionów EUR (aż o 61% więcej, niż za analogiczny okres w 2004).
Tak świetnie wyniki były głównie efektem wprowadzenia na rynek długo oczekiwanej produkcji MMOcRPG studia Blizzard Entertainment o nazwie World of Warcraft, która wciąż utrzymuje świetne wyniki sprzedaży i posiada w sumie ponad 3,5 miliona użytkowników na całym świecie (Ameryka Północna, Europa, Korea, Chiny, niedługo także Singapur).
Spory wpływ na odniesione rezultaty finansowe VU Games miały również następujące tytuły: Empire Earth II, SWAT 4, Half-Life 2 oraz The Simpsons: Hit & Run. Dobrze sprzedawała się również gra Robots, stworzona na podstawie animowanego filmu o tej samej nazwie.