autor: Radosław Grabowski
Jak Solid Snake trafił z innymi klasycznymi grami do wnętrza konsoli N-Gage?
Dokładnie przed dwudziestoma laty w dalekowschodnich sklepach pojawiły się pierwsze ośmiobitowe komputery, wykonane w standardzie MSX (wytwarzaniem zajmowały się np. następujące firmy: Sony, Sanyo i Toshiba). To właśnie druga generacja tych maszyn (rynkowy debiut w 1986 roku) pozwalała na uruchomienie m.in. takich gier jak: Metal Gear (1987) i Metal Gear 2: Solid Snake (1990). Pochodzący z Finlandii człowiek nazwiskiem Juha Riihimaki opracował aplikację, emulującą wspomnianą grupę urządzeń na przenośnych platformach typu Series 60 (telefony komórkowe Nokia 3650, 3660, 6600, 7650 i Siemens SX1 oraz konsola N-Gage).
Dokładnie przed dwudziestoma laty w dalekowschodnich sklepach pojawiły się pierwsze ośmiobitowe komputery, wykonane w standardzie MSX (wytwarzaniem zajmowały się np. następujące firmy: Sony, Sanyo i Toshiba). To właśnie druga generacja tych maszyn (rynkowy debiut w 1986 roku) pozwalała na uruchomienie m.in. takich gier jak: Metal Gear (1987) i Metal Gear 2: Solid Snake (1990). Pochodzący z Finlandii człowiek nazwiskiem Juha Riihimaki opracował aplikację, emulującą wspomnianą grupę urządzeń na przenośnych platformach typu Series 60 (telefony komórkowe Nokia 3650, 3660, 6600, 7650 i Siemens SX1 oraz konsola N-Gage).
Rzeczony produkt stanowi zmodyfikowaną edycję programu fMSX i osiągalny jest tutaj (aktualny numer wersji, to 0.94). Autor zaimplementował algorytmy, odpowiedzialne za obsługę obszernego katalogu dedykowanego software’u – niezbędne pliki (*.rom, *.dsk i *.cas) znajdują się w wielu zakątkach Internetu. Do tego dochodzą jeszcze cztery warianty wyświetlania obrazu i opcja konfiguracji sterowania. Niestety nie istnieje możliwość włączenia efektów dźwiękowych, ale problem powinien zostać rozwiązany w przyszłości. Warto zauważyć, że developer cały czas czyni kroki w kierunku ulepszania swojego dzieła.