Jade Raymond odchodzi z Electronic Arts
Firma Electronic Arts poinformowała o odejściu Jade Raymond, szefowej studia EA Motive. Nie ujawniono przyczyny jej decyzji, ale wskazano następczynię producentki Assassin's Creed.
Jeszcze w lipcu dowiedzieliśmy się, że Jade Raymond i kierowane przez nią studio EA Motive dodadzą kolejne dwie gry do katalogu Electronic Arts. Wygląda jednak na to, że zespół będzie musiał dokończyć te projekty pod nowym szefostwem. Jak informuje serwis VentureBeat, Raymond opuściła szeregi firmy w związku ze zmianami kadrowymi, a jej rolę przejęła Samantha Ryan. Ta ostatnia jest wiceprezesem mobilnego oddziału Electronic Arts, ale współkieruje też studiami Maxis oraz BioWare.
Jade Raymond wsławiła się jako producentka serii Assassin’s Creed, przewodziła też pracom nad Assassin’s Creed 2, a także Watch Dogs oraz Tom Clancy’s Splinter Cell: Blacklist. Po odejściu z Ubisoftu w 2015 roku szybko znalazła zatrudnienie w Electronic Arts i zaangażowała się w prace nad nową grą z uniwersum Gwiezdnych wojen. Mowa o niedoszłym tytule studia Visceral Games, który został anulowany czy też – zdaniem byłej reżyserki gry, Amy Hennig – przemieniony w zupełnie odmienny projekt. Raymond pomagała też przy tworzeniu kampanii Star Wars: Battlefront II.
Jak dotąd nie podano powodu odejścia Jade Raymond. W komunikacie pozyskanym przez Venture Beat skupiono się raczej na osiągnięciach Samanthy Ryan, ograniczając się tylko do krótkiej pochwały pod adresem jej poprzedniczki. Faktem jest, że Raymond raczej nie mogła pochwalić się sukcesami w Electronic Arts. Praca nad skasowaną grą i zaangażowanie w kontrowersyjne Star Wars: Battlefront II nie są czymś, co można z dumą przedstawić pracodawcy. Komunikat zdaje się sugerować, że Raymond sama podjęła decyzję o opuszczeniu firmy „w drodze do nowej przygody”. Niewykluczone więc, że wkrótce ponownie usłyszymy o producentce Assassin’s Creed.