Insomniac Games historycznie o serii Resistance
Trzecia odsłona cyklu strzelanin FPP Resistance to jedna z tych gier, na których zapowiedź w trakcie targów E3 czeka całkiem spora liczba graczy. Wbrew temu faktowi, przedstawiciele producenta, studia Insomniac Games, zamiast odnieść się do kontynuacji, z zamiłowaniem godnym uwagi serwują nam swoisty powrót do przeszłości.
Trzecia odsłona cyklu strzelanin FPP Resistance to jedna z tych gier, na których zapowiedź w trakcie targów E3 czeka całkiem spora liczba graczy. Wbrew temu faktowi, przedstawiciele producenta, studia Insomniac Games, zamiast odnieść się do kontynuacji, z zamiłowaniem godnym uwagi serwują nam swoisty powrót do przeszłości.
Resistance: Fall of Man – pierwsza odsłona cyklu, wydana w okresie premiery PS3 (w Europie w marcu 2007 roku).
W ostatnim wydaniu Full Moon Show szefowie firmy – Brian Hastings oraz Ted Price – oznajmili, że pierwotnie pierwsza odsłona cyklu miała stanowić alternatywną wersję nie drugiej, a pierwszej wojny światowej. Jednak z uwagi na mały potencjał tego konfliktu, twórcy podjęli decyzję o przeniesieniu akcji gry o kilkadziesiąt lat do przodu. Gra według wstępnych założeń Sony opracowywana była również jako sztandarowa produkcja FPS na PlayStation 3.
Oryginalnie głównym założeniem rozgrywki w Resistance: Fall of Man miały być również podróże w czasie. Ciężko jednak stwierdzić, czy chodzić miało o przenoszenie się do różnych epok w czasie rzeczywistym, czy też o inne rozwiązanie. Nie były to oczywiście wszystkie tematy podjęte przez przedstawicieli Insomniac Games – odnieśli się oni jeszcze m.in. do wczesnych projektów Chimer, czyli rasy przeciwników występującej w serii Resistance.
Przypominamy, że od kilku tygodni Insomniac Games współpracuje na rynku wydawniczym z koncernem Electronic Arts. Wcześniej, przez 16 lat, firma była związana umową z Sony Computer Entertainment, wydając na kolejne platformy z rodziny PlayStation takie serie gier, jak Spyro the Dragon (PSOne), Ratchet & Clank (PS2, PS3), a także Resistance (PS3).