autor: Kamil Zwijacz
InSomnia - trwa zbiórka pieniędzy na dieselpunkowe RPG. Sprawdź tech demo produkcji
Twórcy gry RPG InSomnia udostępnili tech demo nadchodzącej produkcji. Ma ono zachęcić kolejne osoby do wsparcia tytułu podczas trwającej na Kickstarterze zbiórki pieniędzy. Do osiągnięcia minimalnej kwoty potrzeba jeszcze nieco ponad 20 tys. dolarów, a do końca akcji pozostało kilkanaście dni.
W październiku 2013 roku niezależne studio MONO zapowiedziało grę InSomnia - MMORPG w klimatach science-fiction. Od tamtej pory minęło trochę czasu, a o produkcji słuch zaginął. Jednak kilkanaście dni temu projekt powrócił do życia za sprawą drugiej (pierwsza okazała się niewypałem) zbiórki pieniędzy w serwisie Kickstarter i okazało się, że założenia tytułu się zmieniły. Po pierwsze i najważniejsze, nie jest to już kolejny przedstawiciel gatunku MMO, lecz reprezentant dieselpunkowego RPG, w którym dostępny będzie tryb współpracy. Twórcy proszą graczy o 70 tys. dolarów, z czego do tej pory udało im się zebrać ponad 47 tys., a do końca akcji pozostało jeszcze 17 dni. Wygląda więc na to, że tym razem gra zostanie sfinansowana, zwłaszcza, że ostatnio wypuszczono grywalne tech demo.
Linia fabularna produkcji nie zmieniła się. W związku z tym akcja rozegra się na stacji kosmicznej The Ark, na której w stanie hibernacji przebywają Nomanowie – człekokształtni przedstawiciele obcej rasy, szukający nowego domu. Gracze wcielą się w postacie, które przebudziły się ze snu i starają się odnaleźć w nowej sytuacji.
- Gatunek: Dieselpunkowa gra RPG
- Deweloper: niezależne studio MONO
- Platformy sprzętowe: komputery PC
- Data premiery: czwarty kwartał 2015 roku
Wśród najważniejszych cech InSomnii twórcy wymieniają przede wszystkim klimat, który czerpać będzie garściami z dieselpunku i stylistyki noir, a całość uzupełni mroczna oprawa dźwiękowa oraz „echa powojennej cywilizacji”. Oczywiście to nie wszystko. Tytuł, jak na porządną grę RPG przystało, zaoferuje m.in. system dostosowywania postaci, walkę w czasie rzeczywistym, w której wykorzystamy rozmaite przedmioty i umiejętności, nie zabraknie także losowo generowanych wydarzeń, misji oraz nieliniowego podejścia do ich wykonywania. W tym momencie trzeba jeszcze napomknąć, że kampania zajmie około 15 – 20 godzin w głównym wątku i zaoferuje 20 – 30 godzin zadań pobocznych. Mało tego, twórcy planują wypuścić dodatkowo ponad 20 darmowych rozdziałów, a ukończenie każdego z nich zajmie od 3 do 6 godzin. Bawić będzie się można zarówno samemu, jak i w trybie współpracy.
Produkcja zadebiutuje w czwartym kwartale 2015 roku na komputerach osobistych. Warto także wspomnieć, że wśród szykowanych wersji językowych znajduje się również rodzima edycja.