autor: Marek Grochowski
Innowacje w pecetowej wersji FIFA 10
Na oficjalnym blogu gry FIFA 10 ukazał się ostatnio wpis Luke’a Didda, jednego z pracowników EA Sports. Deweloper ujawnił w nim kilka szczegółów na temat pecetowej wersji kopanki, której rynkowy debiut wyznaczono na 2 października.
Na oficjalnym blogu gry FIFA 10 ukazał się ostatnio wpis Luke’a Didda, jednego z pracowników EA Sports. Deweloper ujawnił w nim kilka szczegółów na temat pecetowej wersji kopanki, której rynkowy debiut wyznaczono na 2 października.
Lista modyfikacji, jakie opisał Didd, w dużej części pokryła się z nowinkami, które zobaczymy w tym roku na konsolach – z tą różnicą, że FIFA 10 PC nadal będzie korzystać ze starego silnika graficznego, a wszelkie odczuwalne zmiany zostaną ograniczone do kwestii gameplaya.
W związku z powyższym fani piłki nożnej w wydaniu pecetowym mogą oczekiwać nowego dryblingu, pozwalającego na kiwanie przeciwników i jednoczesny skręt w dowolnym kierunku – w pełnych 360 stopniach. Podobna swoboda ruchów zostanie oddana do naszej dyspozycji także w działaniach obronnych, gdzie efektowne zwody zamienimy na próby wślizgów i walkę bark w bark podczas biegu do piłki.
Poprawki dosięgną także sztucznej inteligencji naszych przeciwników. Każda z drużyn sterowanych przez komputer zostanie wyposażona w jeden z 26 wariantów taktycznych. Na opcje ofensywne składać się będą m.in.: gra skrzydłami, z kontry, na napastnika oraz modny ostatnimi czasy futbol totalny. Zespoły preferujące bardziej zachowawczy styl gry będą zaś mogły stosować takie sposoby powstrzymywania ataków, jak pressing, krycie strefowe, 1 na 1 czy pułapki ofsajdowe.
Także gracz będzie mógł samodzielnie konstruować taktyki, tworząc kombinacje 9 opcji ofensywnych i 5 defensywnych. We właściwym doborze taktyki do stylu gry oponentów przyda się narzędzie Scout Report, które pozwoli na podglądanie strategii przeciwnika, najczęściej używanej przezeń formacji czy też zaznaczenie zawodników pełniących w zespole kluczowe role.
FIFA 10 PC doczeka się również poprawek w trybie multiplayer, zorientowanych w głównej mierze na wyeliminowanie z sieciowych potyczek pokaźnego grona cheaterów. Szczegóły w tym temacie zostaną jednak opublikowane w późniejszym terminie.