autor: Kamil Zwijacz
inFamous: Second Son ze sprzedażą na poziomie miliona egzemplarzy
Jak donosi serwis El33tonline, powołujący się na informacje z australijskiego oddziału Sony Computer Entertainment, sandboksowa gra akcji inFamous: Second Son sprzedała się w ciągu dziewięciu dni od momentu premiery w nakładzie miliona egzemplarzy.
Według serwisu El33tonline, gra inFamous: Second Son, która ukazała się 21 marca wyłącznie na konsoli PlayStation 4, w ciągu 9 dni od momentu premiery sprzedała się na całym świecie w nakładzie przekraczającym million egzemplarzy. Przedstawiciel serwisu twierdzi, że dane te pochodzą z informacji prasowej przesłanej przez australijski oddział Sony Computer Entertainment, jednak podobnej wiadomości nie wystosowały filie firmy ze Stanów Zjednoczonych i Europy, więc nie wiemy, czy na pewno jest to prawda. Jeżeli tak, to trzecia część serii inFamous jest najszybciej sprzedającą się odsłoną tej marki. Wynik jest tym bardziej godny podziwu, że obecnie na rynku znajduje się mniej konsol PlayStation 4, niż PlayStation 3 podczas premiery obu wcześniejszych produkcji.
inFamous: Second Son to trzecia odsłona popularnej serii gier dedykowanych konsolom marki PlayStation. Poprzednie dwie – inFamous (2009 rok) i nieSławny: inFamous 2 (2011 rok) – opowiadały o przygodach Cole’a McGrath’a. Bohater ten był zwykłym kurierem, jednak pewnego dnia, w wyniku potężnego wybuchu przewożonej przez niego paczki, nabył supermoce, dzięki którym był zdolny do władania elektrycznością. W „trójce” wcielamy się w zupełnie inną postać - Delsina Rowe’a – młodego mieszkańca Seattle, który przypadkowo uzyskał nowe moce (m.in. możliwość zamiany w dym), tym samym stając się celem dla jednostki rządowej, zwalczającej tego typu osoby. Tytuł okazał się przyjemną produkcją, aczkolwiek niepozbawioną wad, o czym przekonacie się czytając naszą recenzję.
Za wszystkie odsłony serii inFamous odpowiada amerykańskie studio Sucker Punch Productions, założone w 1997 roku. Firma od dłuższego czasu współpracowała z koncernem Sony, by w 2011 roku zostać wykupionym przez japońskiego giganta. Oprócz ostatnich produkcji opowiadających o superbohaterach, deweloper ma na swoim koncie także gry z serii Sly Cooper.