autor: Karolina Talaga
Idol w rękach Konami
Firma Konami poinformowała właśnie, że podpisała wieloletnie porozumienie z FremantleMedia Licensing Worldwide, czyli koproducentem i licencjodawcą programu o nazwie American Idol, na mocy którego nabyła wyłączne prawa do wydawania gier wzorujących się na tym bijącym rekordy popularności programie telewizyjnym.
Firma Konami poinformowała właśnie, że podpisała wieloletnie porozumienie z FremantleMedia Licensing Worldwide, czyli koproducentem i licencjodawcą programu o nazwie American Idol, na mocy którego nabyła wyłączne prawa do wydawania gier wzorujących się na tym bijącym rekordy popularności programie telewizyjnym.
American Idol to konkurs talentów, gdzie młodzi wokaliści – amatorzy walczą o nagrodę, jaką jest profesjonalne przygotowanie i wydanie płyty oraz promocja zwycięscy na rynku muzycznym. W pierwszych etapach programu uczestnicy oceniani są przez jury, które dokonuje wstępnej selekcji kandydatów na przyszłą gwiazdę. Natomiast w kolejnych etapach decydujący głos mają już widzowie.
W Polsce program ten znamy pod nazwą Idol i tak jak w Stanach Zjednoczonych, tak i u nas niedawno zakończyła się jego czwarta edycja.
Na razie nie ujawniono żadnych szczegółów na temat gier, jakie mają powstać na podstawie omawianego programu. Wiadomo tylko, że ukażą się w wersji na konsole obecnej oraz nowej generacji, a rozprowadzane będą w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Ameryce Łacińskiej.
Przypomnijmy, że zapowiadane gry nie będą pierwszymi produkcjami wzorowanymi na w/w telewizyjnym programie – w 2003 roku wydano American Idol (aka Pop Idol).