autor: Bartłomiej Sagan
Huawei sprzedało Honor; submarka trafi w nowe ręce
Niedawne pogłoski sugerowały sprzedaż submarki Honor przez Huawei. Dzisiaj potwierdziły się doniesienia o zmianie właściciela.

Honor, mający w swojej ofercie smartfony charakteryzujące się dobrym stosunkiem ceny do jakości urządzenia, został sprzedany. Potwierdzono dzisiaj transakcję, na mocy której należąca do Huawei sub-marka zostanie w całości (wszyscy pracownicy oraz działy R&D i zaopatrzenia) sprzedana nowo powstałemu konsorcjum Shenzhen Zhixin New Information Technology. Składa się ono z ponad 30 różnych podmiotów, w tym Digital China, będącego dystrybutorem urządzeń Honor na rynek chiński, oraz lokalnych władz z Shenzhen. Kwota transakcji nie jest znana. W kuluarach mówi się, o kwocie w przedziale od 4 do 20 miliardów dolarów.

Decyzja o sprzedaży sub-marki, która stanowiła aż 26% wszystkich sprzedanych smartfonów Huawei, jest pokłosiem restrykcji władz USA nałożonych na chińską korporację. Uniemożliwiają one Chińczykom korzystanie z rozwiązań technologicznych Google czy Qualcomma, co oznacza konieczność stosowania autorskich podzespołów i oprogramowania. W obliczu tej sytuacji okazało się, że linia zaopatrzeniowa nie byłaby wystarczająca wydajna, aby zaspokoić zarówno potrzeby topowych, jak i budżetowych modeli producenta. Pozostaje jedynie pytanie, czy pomimo uzyskania niezależności od Huawei, Honor nie będzie przypadkiem wciąż podlegać obostrzeniom.

Na koniec dobra wiadomość - nowi właściciele obiecują, że kierunek rozwoju pozostaje bez zmian i zapewniają, że sprzedaż była konieczna do dalszego, samodzielnego funkcjonowania byłej sub-marki. W ciągu najbliższych miesięcy okaże się też, czy nowy-stary potentat będzie mógł wykorzystać technologie amerykańskich firm, oraz czy będzie w dalszym ciągu operował na rynku europejskim i amerykańskim.