Homeworld 2 - pierwsze informacje!
Niedawno zespół Relic Entertainment uraczył nas pierwszymi screenami z gry Homeworld 2, w weekend zaś serwis IGN opublikował pierwszy „prawdziwy” wywiad z twórcami tego tytułu – prawdziwy, ponieważ przestawiono w nim, wcześniej ukrywane elementy gry, tj. fabułę, ilość misji, ogólną strukturę całości, itp.
Niedawno zespół Relic Entertainment uraczył nas pierwszymi screenami z gry Homeworld 2, w weekend zaś serwis IGN opublikował pierwszy „prawdziwy” wywiad z twórcami tego tytułu – prawdziwy, ponieważ przestawiono w nim, wcześniej ukrywane elementy gry, tj. fabułę, ilość misji, ogólną strukturę całości, itp.
Gra będzie posiadała podobną budowę jak oryginalny Homeworld, tzn. elementem posuwającym fabułę do przodu będą liczne przerywniki filmowe występujące w trakcie trwania misji jak i pomiędzy nimi. Akcja Homeworld 2 toczyć się będzie w 100 lat po wydarzeniach które miały miejsce w części pierwszej i opisywać będzie desperacką walkę rasy Hiigaran z rasą wojowników Vaygr. Twórcy zapewniają, iż tytuł ten będzie miał iście epicki wymiar - jeżeli pierwszy Homeworld skupiał się wyłącznie na jednej planecie tu otworzy się przed nami cała galaktyka, poznamy szereg tajemnic świata gry, m.in. przeznaczenie galaktycznych kupców Bentusi.
Każda z dwóch ras, na których skupi się fabuła, będzie w znacznym stopniu różnić się od siebie, inny będzie wygląd jednostek, wykorzystywane technologie, taktyka walki, itp. W grze wystąpi kilka typów okrętów znanych z oryginalnego Homeworlda, np. Statek Matka, jednakże dużo więcej będzie nowo zaprojektowanych, np. Hiigaranski Krążownik Bojowy. Okręty przedstawione zostaną w nowej skali, tzn. jeszcze wyraźniej dostrzegalna będzie różnica pomiędzy malutkimi myśliwcami, a ogromnymi jednostkami. Teraz będzie można wyposażać okręty w określone podsystemy, np. zamontować w Korwecie centrum kontroli ognia zwiększające efektywność ostrzału lub też system maskowania (cloaking subsystem). Podczas rozgrywki zetkniemy się także z nowymi instalacjami typu: stocznia, co wpłynie na urozmaicenie gry wieloosobowej. W przestrzeni kosmicznej spotkamy się również z większą ilością baz kosmicznych, pozostałości po dawno zapomnianych cywilizacjach, itp.
Kampania jednoosobowa zaoferuje nam 15 rozbudowanych misji, zaś tryb multiplayer pozwoli na rozgrywkę maksymalnie sześciu osób, w kilku różnych trybach, w tym skirmish. Jeżeli chodzi o sam przebieg i strukturę misji Homeworld 2 będzie korzystał z tych samych, aczkolwiek bardziej rozbudowanych, rozwiązań co poprzednik. Tym razem będziemy mogli zmieniać kolorystykę naszych jednostek i okrętów, a ulepszony interfejs użytkownika i nowe funkcje wglądu w aktualnie panującą akcję zagwarantują jeszcze wygodniejszą kontrolę nad poczynaniami floty.
Więcej znajdziecie w wywiadzie.