autor: Zuzanna Domeradzka
Hit Larian Studios i inne popularne marki idą w ślady Wiedźmina i Cyberpunka 2077. Przebojowe Balatro zachwyca sprzedażą
Twórca Balatro podał zaktualizowaną liczbę sprzedanych egzemplarzy gry. Niezależny hit otrzymał darmową aktualizację z kartami nawiązującymi m.in. do Divinity: Original Sin 2 czy Shovel Knighta.
Wydana przez jednego dewelopera kolorowa karcianka Balatro ukazała się na rynku w lutym tego roku i zachwyciła rzesze graczy. Może być trudno uwierzyć, że sam autor produkcji, LocalThunk, nie sądził, iż znajdzie ona jakichkolwiek odbiorców – jak przyznał, tworzył swoją „małą, dziwną” grę dla siebie oraz paru znajomych i nie spodziewał się, że po premierze sięgną po nią miliony.
Deweloper poinformował, że w sumie Balatro rozeszło się w nakładzie 3,5 mln kopii na wszystkich platformach - tytuł dostępny jest na konsolach PS4, PS5, XOne, XSX/S, Nintendo Switch, urządzeniach mobilnych z systemami Android i iOS oraz PC. To bardzo dobry wynik jak na płatną, niezależną produkcję dla pojedynczego gracza. Wspomnijmy przy tym, że w sierpniu LocalThunk podawał, iż Balatro zakupiło 2 mln osób.
Ponadto posiadacze nietuzinkowej karcianki mogą już pobrać najnowszą aktualizację, która została dziś udostępniona na konsolach, urządzeniach mobilnych i PC. Update „Friends of Jimbo 3” – na wzór poprzednich uaktualnień o tym tytule – wprowadza świeże karty do gry, które inspirowane są innymi znanymi produkcjami. Balatro otrzymało skórki nawiązujące do Divinity: Original Sin 2, Shovel Knight, Potion Craft: Alchemist Simulator, Enter the Gungeon, Cult of the Lamb, Don’t Starve, 1000xResist oraz Warframe.
Przypomnijmy, że w poprzednich aktualizacjach do Balatro dodano karty z Cyberpunka 2077 i Wiedźmina 3, a CD Projekt Red umieścił w patchu 2.2 do pierwszej z wymienionych gier zadanie nawiązujące do omawianej karcianki.