Heroes of Might & Magic Online zmierza na Zachód
Francuski koncern Ubisoft poinformował, że gra MMO Heroes of Might & Magic Online zmierza na Zachód. Premiera pełnej wersji dzieła chińskiej firmy TQ Digital Entertainment zostanie poprzedzona beta testami, których początek został zaplanowany na maj bieżącego roku.
Francuski koncern Ubisoft poinformował, że gra MMO Heroes of Might & Magic Online zmierza na Zachód. Premiera pełnej wersji dzieła chińskiej firmy TQ Digital Entertainment zostanie poprzedzona beta testami, których początek został zaplanowany na maj bieżącego roku.
Według twórców, HoMMO – wydane w Chinach w maju 2008 roku – stanowi połączenie klasycznego systemu rozgrywki z podziałem na tury oraz nowoczesnych rozwiązań zaprojektowanych z myślą o rozgrywce sieciowej. W grze wcielimy się w unikalnego bohatera oraz przystąpimy do jednej z ośmiu zróżnicowanych frakcji w celu realizacji zlecanych przez nią misji (dwie kolejne udostępnione zostaną w późniejszym czasie). Bazą dla mechaniki rozgrywki ujętej w HoMMO jest Heroes of Might & Magic III, z kolei warstwa audiowizualna została opracowana na podstawie rozwiązań znanych z Heroes of Might & Magic V.
W HoMMO głównym celem gracza jest wybudowanie zamku oraz stworzenie dzielnej armii, której poszczególne jednostki (w sumie ponad pięćdziesiąt) będą go wspierać umiejętnościami bitewnymi w trakcie starć z przeciwnikami. Z uwagi na fakt, że mamy tu do czynienia z grą MMO, gracz w każdej chwili będzie mógł również przystąpić do bitew z innymi osobami przebywającymi w wirtualnym świecie gry.
W ramach Heroes of Might & Magic Online uzyskamy dostęp do systemów zarządzania zamkiem, w obrębie którego kontrolujemy rozwój armii oraz bohatera, zaawansowanej magii, współpracy z frakcjami, a także nadzoru nad poszczególnymi misjami. Najistotniejszym elementem gry będą jednak bitwy same w sobie – to właśnie one, jak i przygotowania do nich, będą wymagać od gracza największego skupienia.
Kilka ujęć z chińskiej wersji HoMMO, pierwszy zwiastun, a także opis minimalnych wymagań sprzętowych produkcji znajdziecie na łamach strony internetowej tamtejszego operatora gry, firmy NetDragon Websoft. W chwili obecnej nie wiemy, czy edycja gry opracowywana z myślą o rynkach anglojęzycznych zostanie w jakimś stopniu zmieniona. Mamy nadzieję, że Ubisoft już wkrótce wyjaśni tę kwestię.
Pierwsze informacje na temat Heroes of Might & Magic Online pojawiły się jeszcze w 2006 roku, kiedy to poznaliśmy nazwę producenta gry – TQ Digital Entertainment, firmy prężnie działającej na chińskim rynku gier sieciowych (zatrudniającej wówczas około 500 pracowników). W kwietniu 2008 roku dowiedzieliśmy się z kolei, że prace nad edycją przeznaczoną na rynek chiński dobiegają końca. Informację, że HoMMO trafi również na zachodnie rynki koncern Ubisoft potwierdził przed pięcioma miesiącami. W międzyczasie tytuł został uznany przez jury China Online Games Chart 2009 za jedną z dziesięciu najlepszych nowych gier sieciowych oddanych w tamtym czasie w ręce chińskich graczy.