Heroes of Annihilated Empires - gra sprzeczności
Heroes of Annihilated Empires jest pierwszą grą, która nie chce łączyć ze sobą wątków RPG i RTS, a raczej jest ich swoistym zderzeniem RPG z RTS.
(Poniższa wiadomość jest oficjalną informacją prasową producenta/wydawcy/dystrybutora gry i jako taka nie jest lub nie musi być wyrażeniem opinii i stanowiska redakcji GRY-OnLine.)
Heroes of Annihilated Empires jest pierwszą grą, która nie chce łączyć ze sobą wątków RPG i RTS, a raczej jest ich swoistym zderzeniem RPG z RTS.
W trybie RTS gracz wciela się w dowódcę jednej z czterech ras. Mając do wyboru 150 budynków wraz z ich ulepszeniami kreuje miasto będące w stanie wykreować około 100 zróżnicowanych jednostek. Posyłając je na bitwę może je dowolnie grupować oraz wykorzystywać teren by przechylać szalę zwycięstwa w bitwach kilkudziesięciu tysięcy jednostek.
W trybie RPG gracz może rozpoznać zagadkową fabułę krainy. Wcielając się w przedstawicieli różnych ras, bohaterów o odmiennych zdolnościach i umiejętnościach, gracz weźmie udział w przygodach tego świata. Będzie mógł dowolnie inwestować w 13 charakteryzujących go współczynników, zdobywać oraz kupować setki przedmiotów oraz werbować najemników do swojej armii. Wraz z rozwojem poziomów bohater staje się prawdziwym wybrańcem bogów potrafiącym pokonać w walce setki przeciwników naraz.
Gracz będzie mógł także dowolnie łączyć oba te tryby, decydując się na rozwój bohatera i wykonując nim pomniejsze misje oraz gromadząc armię, by za jej pomocą unicestwić wojska przeciwnika.
Czy Heroes of AE jest więc grą dwóch sprzecznych ze sobą stylów? Raczej jest ich zderzeniem oraz syntezą, co tworzy ją unikalną pozycją zarówno wśród gier RTS jak i RPG.