Helldivers – nowe informacje o kooperacyjnej strzelance od twórców gry Magicka
Studio Arrowhead Game, twórcy serii Magicka, ujawnili więcej konkretów na temat swojego nowego projektu – kooperacyjnej strzelanki w realiach science-fiction zatytułowanej Helldivers. Poznaliśmy przebieg kampanii, dwie spośród trzech ras przeciwników, szybkość działania gry w wersji na PS4 i inne informacje.
Jak być może pamiętacie, studio Arrowhead Game – twórcy znani głównie z humorystycznego RPG akcji Magicka – pojawiło się na ubiegłorocznych targach Gamescom, aby ujawnić swój kolejny projekt. Mowa tu o Helldivers, kosmicznej strzelance z widokiem z lotu ptaka, kładącej nacisk na kooperację i przeznaczonej na platformy sprzętowe firmy Sony (PlayStation 3, PlayStation 4, PlayStation Vita). Od tamtego czasu temat przycichł i niemalże popadł w zapomnienie, lecz twórcy postanowili o sobie przypomnieć. Johan Pilestedt, prezes Arrowhead Game Studios, podzielił się kolejną porcją informacji na temat omawianej gry – dotyczą one między innymi przeciwników, jakim stawią czoła członkowie tytułowego oddziału Helldivers, kształtu kampanii oraz rodzajów wsparcia do wykorzystania podczas batalii. Po szczegóły zapraszam poniżej.
Esencją rozgrywki będą międzygalaktyczne wojny odbywające się w cyklach trwających 4 do 6 tygodni (twórcy jeszcze nie sprecyzowali ich długości). Ich toczenie przypadnie w udziale całej społeczności skupionej wokół Helldivers, a porażki i triumfy poszczególnych graczy wpłyną na to, na którą stronę przechyli się szala zwycięstwa w ogólnym rachunku. W każdej chwili dostępny będzie szeroki wachlarz misji (generowanych proceduralnie), tak aby użytkownicy sami wybrali dogodny dla siebie przydział. Wykonywanie zadań zaowocuje pięciem się w górę po szczeblach drabiny rakingowej, a także zostanie nagrodzone bronią, perkami oraz szczególnym rodzajem wsparcia militarnego, nazwanego „Podstępami” (Strategems).
Każdy gracz będzie mógł wybrać przed misją maksymalnie cztery tego rodzaju bonusy. Znajdziemy tu szeroki wachlarz form wsparcia, mogących odwrócić przebieg bitwy – wśród nich między innymi automatyczne działka obronne, pokrywanie wskazanego obszaru napalmem lub ogniem ciężkiej artylerii, tudzież plecaki rakietowe do wykonywania dalekich skoków. Co ciekawe, gracze będą mieli do dyspozycji także różnego rodzaju pojazdy, ze szczególnym uwzględnieniem mechów uzbrojonych w karabiny Gatlinga i wyrzutnie granatów.
Jak wiadomo, fabuła Helldivers koncentruje się wokół zmagań ludzkości – skupionej wokół planety nazwanej Super Ziemią – z trzema obcymi rasami najeźdźców. Pierwszą, jaką pokazano, były Robale (Bugs). Z kolei drugą, ujawnioną wczoraj przez Johana Pilestedta, stanowią Cyborgi – separatyści, którzy niegdyś należeli do federacji Super Ziemi, lecz w końcu ogłosili niezależność. Będziemy mieli tu do czynienia z przeciwnikiem kładącym nacisk na ciężki sprzęt i broń balistyczną oraz stosującym taktykę atakowania przy nieustannym ruchu.
Co więcej, przedstawiono drugi rodzaj środowiska, w jakim graczom przyjdzie toczyć starcia – oprócz demonstrowanych do tej pory obszarów pustynnych, w grze znajdą się również tereny pokryte lodem i śniegiem. Jednak różnica nie sprowadzi się wyłącznie do kwestii estetycznych; walcząc w takim środowisku, trzeba będzie uważać, by nie zapaść się w białym puchu, który znacząco ograniczy mobilność oddziału.
Dokładna data premiery Helldivers pozostaje nieznana – nadal wiemy tylko, że gra zadebiutuje w niesprecyzowanym bliżej okresie bieżącego roku. Jak pisałem wcześniej, jej docelowe platformy sprzętowe to konsole PlayStation Vita, PlayStation 3 i PlayStation 4. Warto w tym miejscu wspomnieć, że w przypadku ostatniej z wymienionych doczekamy się obsługi rozdzielczości 1080p i szybkości animacji na poziomie 60 klatek na sekundę.