Developerzy zaskoczeni dobrą sprzedażą Hellblade na PC
Ludzie ze studia Ninja Theory zdradzili, że ku ich zaskoczeniu wersja pecetowa Hellblade: Senua's Sacrifice poradziła sobie równie dobrze jak wydanie na PlayStation 4. W rezultacie autorzy zamierzają w przyszłych projektach więcej uwagi poświęcić PC.
- Deweloper gry: Ninja Theory
- Wydawca: Ninja Theory
- Gatunek: gra akcji
- Platformy: PC, PS4, XONE
- Data premiery na PC/PS4: 8 sierpnia 2017 r.
- Data premiery na Xboksie One: 11 kwietnia 2018 r.
Gra akcji Hellblade: Senua's Sacrifice zadebiutowała w zeszłym roku na PC i PlayStation 4. Jest to produkcja odwołująca się do konsolowych klasyków, więc twórcy spodziewali się, że poradzi sobie na pecetach znacznie gorzej niż na platformie firmy Sony. Rzeczywistość okazała się jednak inna. Deweloperzy zdradzili bowiem, że mniej więcej połowa sprzedanych egzemplarzy przypadła na wydanie komputerowe.
Warto tutaj dodać, że gdy autorzy mówią o tym podziale, porównują jedynie wyniki wersji na PC i PlayStation 4. Kilkanaście dni temu Hellblade: Senua's Sacrifice trafiło bowiem na Xboksa One i pierwszym tygodniu to wydanie rozeszło się w ponad 50 tys. egzemplarzy.
Omawiając sukces wersji pecetowej, ludzie ze studia Ninja Theory przyznają, że był on dużym zaskoczeniem. Przed premierą zakładano, że większość sprzedaży przypadnie na wydanie na PlayStation 4 i to je traktowano jako główną wersję. Powodzenie edycji komputerowej sprawiło, że deweloperzy zamierzają w przyszłości znacznie więcej uwagi poświęcić wydaniom pecetowym swoich projektów.
Dla autorów zaskoczeniem było również to, jak wiele osób na PC grało korzystając z myszki i klawiatury. Studio Ninja Theory nie przewidziało, że tak się stanie i dlatego w dniu premiery ta metoda sterowania pozostawiała sporo do życzenia. Autorzy naprawili to jednak w aktualizacjach i obiecują, że w przyszłości nie popełnią tego samego błędu.
Przypomnijmy, że Hellblade: Senua's Sacrifice ukazało się 8 sierpnia 2017 r. na PC i PlayStation 4. Produkcja okazała się dużym sukcesem - w ciągu trzech pierwszych miesięcy sprzedano ponad pół miliona egzemplarzy. Natomiast 11 kwietnia tego roku gra trafiła na Xboksa One.
Gra została również ciepło przyjęta przez media branżowe. Wersja pecetowa może się pochwalić średnią ocen na poziomie 83% według serwisu Metacritic, a nasz redaktor wystawił jej notę 8.5/10.