autor: Artur Falkowski
Havok przejęty przez Intel
Jak ogłoszono wczoraj, Havok wraz ze wszystkimi swoimi przedstawicielstwami został przejęty przez firmę Intel i stał się jej oddziałem.
Havok jest nazwą znaną chyba każdemu prawdziwemu graczowi. To świetny silnik fizyczny stosowany w wielu bestsellerowych produkcjach. Za jego stworzenie odpowiedzialna jest założona w Dublinie w 1998 roku irlandzka firma o tej samej nazwie. Do tej pory, dzięki swoim osiągnięciom, rozbudowała się o filie w San Francisco, San Antonio, Sztokholmie, Kalkucie, Monachium i Tokyo. Jak ogłoszono wczoraj, Havok wraz ze wszystkimi swoimi przedstawicielstwami został przejęty przez firmę Intel i stał się jej oddziałem.
Mimo wszystko nie należy się obawiać, że twórcy Havoka zostaną zaprzęgnięci do nowych projektów. Intel zapewnia, że pozostawi firmie niezależność i umożliwi kontynuowanie prac nad aktualnie rozwijanymi przedsięwzięciami.
Trudno się temu dziwić, skoro wspomniany silnik cieszy się sporym powodzeniem u deweloperów. Dzięki swojej uniwersalności może być stosowany w grach na różne platformy sprzętowe. Do tej pory lista tytułów wykorzystujących Havok jest już całkiem spora i wciąż się rozrasta. Znalazły się na niej między innymi takie gry jak Company of Heroes, Crackdown, Dead Rising, Heavenly Sword, Just Cause, Lost Planet, MotorStorm czy The Elder Scrolls IV: Oblivion (kompletną listę można znaleźć pod tym adresem).
Opracowane przez Havok technologie znalazły również zastosowanie w przemyśle filmowym. Wykorzystane zostały przy tworzeniu efektów specjalnych do takich produkcji jak m.in. The Matrix, Troja czy Charlie i Fabryka Czekolady.
Szef Havoka David O’Meara nie ukrywa, że jest zadowolony z przejęcia przez Intel. Według niego pozwoli to na dalszy rozwój firmy, rozbudowę aktualnych projektów, a także tworzenie kolejnych i ekspansję na nowe segmenty rynku.