autor: Kamil Zwijacz
Hard West - polski western na nowym gameplayu
Na targach gamescom nie zabrakło polskiej gry strategicznej Hard West od studia CreativeForge Games. Tytuł utrzymany w westernowych klimatach ukazać ma się jesienią, ale dziś możemy obejrzeć kilkunastominutowy fragment rozgrywki.
W sierpniu 2014 roku rodzime studio CreativeForge Games zapowiedziało grę Hard West – turową strategię, której akcja została osadzona na Dzikim Zachodzie. Wkrótce potem tytuł trafił na Kickstartera, który zakończył się sukcesem. Produkcja ukazać ma się jesienią bieżącego roku, ale dziś możemy obejrzeć kilkunastominutowe nagranie z rozgrywką, którą twórcy prezentują podczas trwających właśnie targów gamescom. Powyższy materiał udowadnia, że fani tego typu pozycji i westernowych klimatów z pewnością mają na co czekać. Dodatkowo należy pamiętać, że nie będzie to zwykła kowbojska opowieść, lecz historia, w której wielką rolę odegrają siły nadprzyrodzone (część z nich można obejrzeć na dzisiejszym materiale), ale to nie wszystkie atrakcje, jakie mają na nas czekać.
Studio CreativeForge Games tworzące Hard West to stosunkowo młoda ekipa, ale ze sporym doświadczeniem, zwłaszcza jeżeli chodzi o westerny. Deweloper zatrudnia bowiem osoby, które współtworzyły wcześniej takie tytuły jak Call of Juarez, Dead Island i Shadow Warrior.
Twórcy zamierzają udostępnić graczom osiem scenariuszy, w których do wykonania czekać ma ponad czterdzieści misji. Podczas zabawy nie tylko będziemy walczyć, ale także spotkamy ciekawe postacie i dokonamy nierzadko trudnych wyborów, od których zależeć będzie zakończenie przygody Warrena, głównego bohatera produkcji.
Same starcia odbywać mają się w systemie turowym. Podczas walki kontrolować będziemy od jednej do maksymalnie czterech postaci, którym wydamy odpowiednie rozkazy. Nasze zdolności zależeć będą od posiadanych kart. Te z kolei zdobywać mamy podczas przygody przez wykonywanie misji pobocznych, biorąc udział w poszukiwaniach skarbów i nie tylko.
Z pozostałych atrakcji warto wspomnieć chociażby o około czterdziestu broniach, systemie rykoszetów, pozwalającym strzelać dalej, niż wynosi zasięg postaci, czy też odkrywaniu lokacji wrogów dzięki rzucanym przez nich cieniom.